hoi mijn dochter word binnenkort 1 jaar, nou krijgt ze nog friso 2 maar hoe gaat het straks dan? moet ze naar friso 3 of houd het in 1 keer op? wie kan mij helpen groetjes rianne
Je kan zelf kiezen. Of je blijft tot 1,5 jaar kv geven( wat veel cb's en producenten van fv aanraden) of je stapt over op gewone melk. Ik zelf ben bij mijn meiden rond de 11 maanden opgestapt op gewone melk. Ik had genoeg van al die flesvoeding zonde van mijn geld.
Als je kind een verhoogd allergierisico heeft kun je beter nog even doorgaan met opvolgmelk. Je hoeft niet persé over naar nummer 3 (die is vaak veel zoeter), nummer 2 is net zo goed. Als je kind geen last heeft van KEA, dan had je met 9 maanden al langzaamaan over kunnen gaan op gewone zuivel. Dus nu kan dat ook al, gewone dagmelk en aangezuurde melkproducten zijn prima. Volle kinderen geef je halfvol, halfvolle kinderen geef je vol.
het cb zei tegen mij bij 11 maanden dat ik langzaam naar de half volle melk over kon gaan en dat de opvolgmelk 3 meer geld klopperij was als ze gewoon goed eten.