Baby 2 maanden hoest

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nescio, 17 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoi dames,

Onze jongste hoest sinds een paar dagen. Het is niet zo vaak, 's nachts heeft ze er bijvoorbeeld gelukkig helemaal geen last van. Het is wel een echte hoest, en ze kijkt er vaak zo moeilijk bij dat ik ook denk dat ze wat keelpijn heeft. Ik herken het, onze middelste is er net vanaf en zelf ben ik ook verkouden met een raspende keel.

Ze heeft verder geen koorts, is in haar normale doen. Af en toe spoel ik haar neus met zoutoplossing, kwestie van alles openhouden. Kan ik nog meer doen? Wanneer zou ik naar de HA moeten gaan? Bij koorts en piepende ademhaling bel ik meteen, maar hoe lang mag het zo blijven?

Pff... jonge baby's en verkoudheden, ik vind haar er gewoon te jong voor :(

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ah, ja, zo sneu, zieke/verkouden baby's :(

De graadmeter is inderdaad kijken naar hoe alert ze zijn. Drinkt ze voldoende? Geen aanhoudende koorts?
    En ook inderdaad of ze niet benauwd worden.

Toevallig vandaag met mijn meisje van 5maand bij de huisarts geweest.
    Rochelt, hoest, spuugt, melk uit neus, klieren opgezet, rode keel, etc.
    kortom, flink verkouden, al zo'n 1,5 week.
    En meer dan neusspray kunnen ze in dit geval niet doen.
    Eventueel bed wat schuin maken.

Sterkte ermee!

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier een dochtertje van 14 weken en sinds het weekend flink verkouden (en we zijn nog wel op vakantie). Vooral de neus zit dicht of vol met snot, maar ze heeft gelukkig geen koorts en lijkt er zelf weinig last van te hebben. Voor de nacht en na de vroege ochtendvoeding geef ik zoutoplossing neusspray, d'r bedje staat schuin en er staat een uit bij d'r bed. Meer kunnen we denk ik niet doen. Als ze echt koorts krijgen of minder gaan drinken en zich duidelijk niet fit voelen dan zou ik de dokter bellen.
    Hier is ze vorige week voor het eerst bij de gastouder geweest dus de verkoudheid is hier duidelijk te verklaren.:p

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Die van ons zat toen net op de kdv en bracht de eerste van vele verkoudheden mee naar huis. Gaandeweg wordt de interval van verkoudheid langer. Was ze eerst bijna elke week verkouden heeft ze nu dat een stuk minder vaak, een keer is de collectie bijna compleet. Als je flesmelk geeft kan je bij een zere keel nog wat koeler je fles maken dat t poeder nog net oplost. Dat drinkt net iets fijner. Alleen neuspompje met een flinke verkoudheid mee oppassen, t gaat bij veel kindjes perfect maar sommigen krijgen last van de oortjes. Dus mocht je m gebruiken en je kleintje gaat daarna muiten, kan t de oortjes zijn (of de schrik, lastig soms met die ukkies)

5. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier een baby van tien weken met dezelfde 'klachten'.
    Ik moest toch even bij de huisarts langskomen (ik had gebeld wat ik mocht gebruiken bij zo'n jonge baby).
    Hij bleek toen een dubbele oorontsteking te hebben.
    De huisarts heeft hier graag dat je even belt als een jonge baby iets heeft.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! We zijn 2 dagen verder en de hoest neemt af, gelukkig. Omdat ze verder in haar normale doen is, goed drinkt en slaapt en geen koorts heeft (gehad) ben ik nog niet bij de dokter geweest.

Het is ook niet gek, twee schoolgaande zussen nemen veel mee...

Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina