1 jaar en geen fles meer?

Discussion in 'Voeding' started by Tuti80, Jun 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Hallo dames,

Ik twijfel waar ik dit moet plaatsen, bij fv of bij voeding maar denk hier omdat mijn dochter (morgen 1 jaar) geen fles meer wil drinken.
    Is dit niet wat vroeg? Ze drinkt nu denk ik Max 150 cc pet dag fv. En dat krijg ik er met moeite in. Ben enkele weken overgestapt van Friso 2 naar 3. Niet echt het idee dat het toen al begon maar het zou kunnen. Momenteel slaapt ze ook slecht en heeft ze hele vieze luiers. Het zou daar mee te maken kunnen hebben natuurlijk maar ze eet verder wel alles. Weet niet zo goed of het wel kan zo? Wat moet ze minimaal eten als ze echt geen fles meer wil? Ze eet nu per dag ongeveer dit:
    150 cc fv
    Fruit
    1 tot 1,5 boterham met boter en worst of jam
    Avondeten met de pot mee. Eet redelijk goed
    Soms toetje, soms wil ze niet
    Rijstwafel
    Biscuitje/rozijntjes

Ze krijgt druppels vit d.

Kan ik gewone melk proberen? Zal ik terug gaan naar Friso 2 om te kijken of dat het is?

Help ;) !!!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Met (bijna) een jaar zou ik naar gewone melk overstappen. Ze hebben ongeveer 300cc nodig vanaf een jaar. Dan als ontbijt en bij de lunch brood met wat melk. En wat als toetje. Dan Kom je in de buurt.

Minimum is lastig, dat verschilt eigenlijk per kind. Ik heb vooral naar de kinderen zelf gekeken. De oudste at best veel, de jongste veel minder. Bij allebei wel hetzelfde schema, alleen andere inhoud

Ontbijt: brood met melk of papfles
    Tussendoor: fruit+thee/water/sap
    Lunch: brood met melk
    Tussendoor: rest fruit/koekje+drinken
    Avondeten: met de pot mee, toetje helft van de keren.
    Voor het slapen: thee met melk, ongeveer half om half.

Alleen de ene at een halve boterham per maaltijd, de andere 3a4 verdeeld over die eet momenten. Fruit ging bij de andere weer makkelijker. Warme hap ook beter bij de niet- broodeter. Maar als ze honger hebben, dan eten ze wel. En ze groeien ook prima beide.

De oudste kreeg al zijn drinken uit de fles tot anderhalf. De jongste vond dat met 11 maand al iets voor babies ;)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met een jaar is flesvoeding in principe niet meer nodig dus zou ook overgaan op gewone melk. Hier geen papkind en voor het slapen gaan krijgt ie geen thee maar een beetje melk maar wat @deepfreeze aangeeft is een normaal schema voor een 1-jarige...

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ok dank. Laatst bij cb zeiden ze dat ze tot 15 mnd opvolgmelk moest drinken. Ik ga morgen eens gewone melk proberen en dan s morgens ook brood.

5. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Vanaf 1 jaar hebben ze per dag 300cc zuivel nodig, inclusief toetje-yoghurt.
    Zou die opvolgmelk nummer 3 helemaal weg gaan laten nu, ze kan nu makkelijk gewone melk drinken.

Share This Page