Goededag, Onze dochter van net jaar was altijd dol op haar melkflessen. Ze kreeg 's morgens een papfles 190/6 met bambix, na de boterham 130/4, 's avonds nog een papfles 190/6 met rijstebloem. Ze krijgt 2 papflessen, omdat ze een laag gewicht heeft en heel bewegelijk is. Vorige week maandag heeft ze prikken gehad (11 maanden prikken), ze heeft 1 dag flinke koorts gehad, maar dit had ze de andere keren ook.. Maar nu drinkt ze sindsdien haar flessen dus niet meer op. ze wil al bijna niet meer op schoot komen zitten voor haar flessen. Vanuit het cb hadden ze gezegd dat de laatste fles eraf mocht. Dus ik maakte me eerst niet zo druk, dat ze deze fles niet leeg dronk. Maar ze wordt nu rond 5 uur wakker (waarschijnlijk van de honger), we troosten haar dan even en dan slaapt ze wel weer. Nu zijn we begonnen bij de boterham koemelk te geven, maar dit lijkt ze ook niet lekker te vinden.. Ik zoek wat tips.. Is het een fase? Of is ze klaar met de flessen?? en wat is dan het alternatief??
Wat krijgt ze aan hoeveelheid avondeten en hoe laat is dat? Misschien dat je haar voor ze naar bed gaat wat yoghurt kunt geven, als toetje zeg maar. Advies is maximaal 300ml zuivel per dag en daar mag je smeerkaas, gewone kaas, yoghurt ook bij rekenen. Als ze dus wel goed yoghurt eet zou ik dat lekker een keer extra op een dag geven. Verder kun je ze water (met of zonder smaakje) of thee geven.
Wij eten rond 6 uur, ze krijgt ongeveer 200 gram, denk ik. Ik weeg het nu niet meer. . Maar van het andere (boterham, warm eten, tussendoortjes) is niks verandert de laatste week, alleen dus dat ze haar flessen laat staan..