Ik heb in het topic flesvoeding de vraag gesteld hoe mensen zijn overgegaan van 5 naar 4 voedingen en ik krijg de opmerking dat mijn dochter daar niet aan toe zou zijn.. Het volgende heb ik dus gevraagd: Ik wil proberen onze dochter (3 mnd) over te zetten van vijf naar vier voedingen. De laatste fles (23 uur) gaat er met veel pijn en moeite in en dan drinkt ze de helft op en soms nog minder.. Hoe hebben jullie dat gedaan? Zijn jullie gewoon de laatste fles weg gaan laten? Haar schema is nu: 8.00 12.00 16.00/16.30 20.00 23.00 CB zegt dat ze naar vier voedingen mag omdat ik heel veel moeite moet doen om haar wakker te maken om 23 uur. Ze weegt trouwens 6,4 kg Ze drinkt nu trouwens 4 voedingen van 170/180 cc en de laatste maar 80/90 cc Wat te doen?
Hoi, De leeftijd dat een kindje van 5 naar 4 voedingen gaat verschilt per kindje. Bij de een is dit met 4-5 maanden en de ander pas bij de overgang naar de opvolgmelk. 3 maanden is wat aan de vroege kant. Waar het met name om gaat is dat je dochter vrolijk is en goed groeit en niet langer dan 10-12 uur achter elkaar geen voeding krijgt. Kindjes kunnen zelf heel vaak aangeven wat ze wel/niet willen hebben. Groetjes Angélique