7 maand en halvolle melk.

Discussion in 'Voeding' started by wonderteam, Dec 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mijn zoontje is 7 maand, hij krijgt 's morgens een bord pap van opvolgmelk en 's avond voor het slapen gaan.( hij wil geen fles ,maar het alleen op de lepel)
    Tussen de middag eet hij een hele boterham. Nou zij het cb tegen mij dat ik die moest geven met een beker opvolgmelk. Dat wil hij dus niet. Maar na een hele boterham wil hij uiteraard geen bord pap. Als ik hem bij de boterham een halve beker halvolle melk geef drinkt hij het wel op. Is het slecht om nu al die halvolle melk te geven? Hij krijgt verder wel 400 cc opvolgmelk in de vorm van pap.

2. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    De niertjes kunnen gewone melk nog niet goed aan. Ik zou er dus dan ook mee stoppen.

3. wonderteam

Ok bedankt voor je antwoord. Zal ik er dan gewoon iets van water of roosvicee bij geven dan?

4. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Mijn persoonlijke mening is dat het zeker geen kwaad kan om ipv een beker opvolgmelk die hij toch niet wil een beker gewone koemelk te geven, zeker niet omdat steeds vaker onderzoek wordt gedaan waaruit zou blijken dat het zelfs beter is en de kans op allergieën e.d. verkleint als je al vanaf 4 maanden over gaat op koemelk.(zie link onderaan)
    en daarbij wij kregen vroeger niet anders dus ik zeg op gevoel en wat ik in de loop der tijd gelezen heb dat die (halve) beker melk die jij geeft echt geen kwaad kan hoor.

er zijn zoveel onderzoeken over zoveel dingen en de een gelooft ergens wel in terwijl de ander het weer van de hand wijst waar het onderzoek ook over gaat dus volg gewoon je gevoel zou ik zeggen.Mijn kinderen kregen ook al vanaf een maand of 7-8 gewone melk tussendoor, en de laatste avondfles maakte ik vroeger sowieso altijd met gewone gekookte melk.
    succes in ieder geval.
    gr.sjaan

http://www.nu.nl/news/1648218/83/%27Baby_al_na_vier_maanden_gewone_melk_geven%27.html

5. wonderteam

@ sjaan , bedankt voor je antwoord. Mijn gevoel zei ook van geef die (halve) beker halfvolle melk maar zeker omdat ik al blij ben dat hij het drinkt je hoort immers ook vaak zat dat kinderen geen gewone melk willen. Maar soms lees je weer van die dingen dat het o zo slecht is en dan kan je weer gaan twijfelen. Maar tegenwoordig zijn voedingsmiddelen ook zo'n "hot issue" dat het niet gek is dat je gaat twijfelen over al die dingen.

Denk dat ik idd maar gewoon mijn gevoel moet volgen. en bedankt voor de link.

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Hoi,

Heb het net ook al gepost, maar geef Lena ook gewoon koemelk. Met water, of karnemelk, diksap of yoghurt. Heb 0 allergieen in de familie en bovendien geloof ik dat gedoe van vermijden om allergie te voorkomen niet zo (bijv. inenten werkt toch ook met een kleine dosis van de stof juist om weerstand op te bouwen?)

Ze doet niet gek, haar stofwisseling is gewoon te goed *bah* en geef haar liever veel gezonde dingen en koemelk dan allemaal voorgefabriceerde dingen.

7. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Nee joh! Jennifer, mijn oudste, kreeg met 6 maand al gewone koemelk. Esmee krijgt nu sinds 8 maand gewone koemelk.

8. wonderteam

Bedankt voor al jullie antwoorden. Ik ga idd gewoon verder met de koemelk :D

9. Sellie13

Sellie13 Actief lid

Jul 9, 2007
    210
    0
    0
    In de link die mamatje24 geeft staat dat de kans op eczeem etc. juist toeneemt als je melk met zeven maanden gaat geven. Ik zou het dus niet doen eigenlijk. Water of slappe rooibosthee, of misschien een ander melk opvolgmelk? Misschien lust hij dat wel.

10. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    En als je hem eerst pap van opvolgmelk geeft en daarna die boterham? Melk is het eerste jaar belangrijker dan andere zaken. Dan geef je bij het fruithapje ofzo een stukje brood, of anders een halve boterham zo in zijn handjes.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Dat is juist het probleem bij voedselallergie, je lichaam maakt dan afweerstoffen tegen je voeding, waardoor je dus uitslag kunt krijgen/het benauwd kunt krijgen. Dus dat is toch iets anders dan met inenten.

Het gaat er bij 'gewone' melk om dat de eiwitten nog te groot zijn voor zo'n kleintje en daardoor moeilijk te verteren (vandaar speciale melk voor baby's). En een baby kan er op gaan reageren. Maar als het allemaal goed gaat en een baby het er goed op doet is het geen probleem lijkt me, maar ik zou er toch mee uitkijken. Eva krijgt sinds een weekje koemelk.

12. wonderteam

Ik haal dat nergens uit de link hoor.

13. wonderteam

Het cb vond het belangrijk dat hij juist een boterham ging eten ipv het papje. Ook, omdat hij 400ml opvolgmelk krijgt over de dag en dat is voldoende.

14. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Oh, ik begrijp altijd dat ze tot een jaar minimaal 500cc aan melk binnen moeten krijgen.... Na een jaar 300cc.

15. wonderteam

Ja ik kijk er zeker mee uit. Hij drinkt ook maar 100cc ervan en soms minder.

16. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Maar als die 400cc opvolgmelk dan voldoende is, dan kan je toch beter water of thee bij de boterham geven? Ik zou me niet wagen aan koemelk.

17. wonderteam

Ze willen liever brood ivm het goed leren kauwen in hun voedingsschema staat 400cc opvolgmelk en als ze een jaar zijn 300cc aan gewone melkproducten (maarja schijnt nogal per cb te verschillen :)

18. wonderteam

het probleem is dat hij vrijwel helemaal niks wil drinken. Het enige wat ik mondjesmaat naar binnen krijg is die koemelk. Dat maakt het juist zo lastig. Ik probeer wel water en adere drinksoorten, maar dat neem hij nagenoeg niet. Blijft lastig allemaal :)

19. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    Die kleine van mij dronk totaal niets anders dan opvolgmelk en als je daar teveel van geeft is het ook niet goed want dan krijgen ze weer teveel binnen omdat in opvolgmelk weer andere dingen zitten, omdat ze wel koemelk tussendoor wilde drinken (nadat de kou er af was) is ze zodoende steeds meer gewone melk gaan drinken, thee,water,diksap en dergelijke waren hier geen optie want die nam ze gewoon niet dus het is wel makkelijk te zeggen als ze 400 ml opvolgmelk binnen krijgen is het genoeg, ik ben met melk grootgebracht en wil ook dat mijn kinderen melk gaan drinken en als je dan ook nog eens een kind hebt dat totaal niets anders drinkt (nu gelukkig wel) dan ben je al blij dat ze die gewone koemelk wel drinkt.

Hier krijgt ze nu (11 mnd inmiddels) alleen nog maar gewone melk aangevuld met vit d en tussendoor gewoon haar eigen flesje met limonade erin wat ze inmiddels wel goed drinkt, maar tot die tijd is het echt wel aanmodderen geweest en ik wordt zelf al helemaal kriegel als je ziet wat er tegenwoordig allemaal wel of niet goed zou zijn voor de kinderen, en net wat ik al zei, voor elk onderzoek is er bijna wel weer een tegenonderzoek, zo ook over het wel of niet geven van koemelk vanaf 4 maanden wat de kans op allergie juist weer zou verkleinen of je hebt iets met dat onderzoek, dat je je daar wel in kan vinden of je hebt er niets mee heel simpel is dat. Ik vindt het gewoon een beetje overdreven zoals men tegenwoordig bezig is met dat voedsel gebeuren.Maar goed dat is mijn mening, ik blijf het lekker doen op de manier zoals ik denk dat het goed is ;)

20. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Gewoon blijven aanbieden, de hele dag door. Bang voor uitdrogen hoef je niet te zijn als ze minimaal 200-300 cc aan vocht per dag binnen krijgen.
    Je kan ook water toevoegen aan het warme eten, of in het fruithapje.

Share This Page