Verhoudingsvraagje pap versus brood

Discussion in 'Voeding' started by MamaMiaatje, Oct 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

Feb 11, 2008
    887
    0
    0
    190 cc halvolle melk + 7 scheppen Bambix 8 granen peuterontbijt = hoeveel boterhammen??? Weten jullie dat ongeveer?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Geen idee, ik denk ongeveer 1,5 of 2? Maar als je over zou willen op brood heeft het CB mij geadviseerd smorgens 1 boterham te geven met 120+4 melk erbij, dus dat zou dan wel ongeveer gelijk staan aan 180+6 met bambix?
    Staat er op het pak bamix niet hoeveel calorieen er zitten in een klaargemaakt bord/ fles? En vergelijk dat met de calorieen van 1 boterham?
    Je kan het natuurlijk ook gewoon proberen en kijken hoe je kindje het erop doet qua honger/ verzadiging. Lijkt me simpeler! ;)

3. Chantico

Chantico Niet meer actief

Op de verpakking staat de voedingswaarde van 1 portie. Daar staat ook bij hoeveel gram Bambix en hoeveel cc melk dat is. Even met de keukenweegschal in de weer en je weet of jouw hoeveelheid gelijk staat aan 1 portie. Ik geloof alleen niet dat er bij staat hoe zo'n portie zich verhoudt tot brood, jammer genoeg. Mocht je dat toch ontdekken, dan lees ik het graag!

Of zelf even puzzelen op de voedingswaarde van brood (google) en dan vergelijken met Bambix + melk. Succes!

(Ik heb trouwens net een soortgelijke vraag aan de voedingsdeskundige gesteld, ben benieuwd wat die antwoordt :))

Share This Page