niet van ons dus, maar ik ben zelfs na 1 jaar nog in de war geraakt van cb en dietiste, hier lopen wij vanwege koemelkallergie. zo moest ie tot 1 jaar minstens 500 cc melk, mag nu ineens niet meer dan 300... Maar beeb zelf is ook ineens anders aant doen... weigert brood tussen de middag, volgens mij door de fles melk die erbij staat...(verstoppen/niet klaar maken heeft ie door...) hij krijgt nu 's ochtends fles 210 met Bambix, gaat helemaal op, in het weekend brood, 1 boterham, en 100 melk 10 uur fruit 12.30 max 1 boterham met moeite en geduld, het liefst de hele fles 210 ml melk 15 uur roosvicee/sap/thee met rijstwafeltje/soepstengel 17.30 met de pot mee, je wilt niet weten wat ie hier naar binnen schuift... Ik zit dus een beetje te knoeien met de hoeveelheid melk en brood, 3 maanden terug at ie gerust 2 hele boterhammen op, nu is het kauwen en uitspugen. En wel de hele fles naar binnen werken. Wie ben ik, maar het liefst zou ik hem dus lekker brood zien eten en een glaasje melk erbij, zoals hij eerder dus deed... Heeft iemand tips? fles pas geven als brood op is, gewoon afwachten?
Vanaf het eerste jaar gaat de behoefte aan eten van je kindje behoorlijk omlaag, de grote groei is er dan ook uit. Het is dus niet per definitie vreemd dat je kindje nu minder eet dan de maanden hiervoor. Waarom geef je een fles van 210? Dat is echt een joekel. Ik verdeel 300ml zuivel anders: 2 x 100 in een beker (de fles is er bij ons helemaal uit) en 1 x 100ml zuiveltoetjes na de warme maaltijd. De reden waarom 300 ml wordt aangeraden is omdat bij 500 ml kinderen zoveel melkproducten (eiwitten) binnen krijgen dat ze daardoor andere voedingsmiddelen niet meer eten. Dat gebeurt dus bij jou: geen brood meer. Dus... de melk verlagen naar ongeveer 300ml. Als ik je kindje zou zijn zou ik ook wachten op die fles.. die is lekkerder en makkelijker... en een heleboel dus waarom zou je dan nog brood eten? Misschien is dit iets: ontbijt: 180ml melk + bambix lunch: 1 boterham + 100ml melk avondeten: 200 gram + 100ml zuiveltoetje
Hoi, Mijn zoontje is bijna 13 maanden, at voorheen echt supermakkelijk zijn boterhammen ( als ontbijt 1 en bij de lunch 1,5 tot 2). De laatste dagen gaat dat hier ook minder, hij eet soms maar een paar stukjes. Ook hier vind hij de melk lekker, maar ik geef al even kleine hoeveelheden ( als ontbijt nog 150, lunch ca 120 en voor slapengaan ook nog 120) en als toetje zo'n 100 gr. Is hier ook wel meer dan de 300 gr, maar ik vind het ook rigoreus om de fles zo snel af te bouwen. Tot een maand terug kreeg hij nog meer, dus ben nu langzaam aan minderen... Ik merk wel dat als ik meer melk geef dat hij het ook zou drinken, dus dat doe ik niet meer. Zo over een maandje wil ik het avondflesje voor slapengaan helemaal skippen. Eerst nog even op vakantie en dan verder afbouwen die fles. Hier werkt het ook niet als ik de melk pas maak als hij zijn brood op heeft, momenteel vind hij brood even niet zo interessant, maar gelukkig eet hij dan wel pap met cruesli of een kleine krentenbol of eierkoekje. Ik blijf er rustig onder en dan zal het vanzelf wel goed komen. Succes!