1 jaar en hoeveel flessen?

Discussie in 'Voeding' gestart door loco1, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo ladies

Onze dochter is 20 september 1 jaar geworden.
    Hoe ziet jullie schema eruit?
    Met name het aantal flessen wil ik weten en of jullie al helemaal op de gewone melk over gegaan zijn of niet?
    Bobbie krijgt hier nog een fles Nutrilon voor het slapen gaan, maar volgens mij mag die er dan ook wel af?
    Ik ben nu wel begonnen met gewone melk te gebruiken voor de pap 's morgens. Ohja, en wie geeft dan ectra vitamine D?

Verder gaat het eten wat moeizamer de laatste tijd...groente wil ze helemaal fijngemalen, anders hoeft ze het niet, slaat eten uit onze handen en is 'not amused' als ze haar avondeten ziet.
    Ik maak me geen zorgen hoor, ik ben alleen benieuwd hoe jullie hier mee omgaan?

Groet, Mirjam

2. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Hier s`ochtend een pap fles van groeimelk.
    tussendoor diksap en een koekje.
    tussen de middag fles 180 ml groeimelk en 1,5 a 2 broodjes.
    tussendoor fruit. diksap en nog een koekje.
    s`avonds potje of met de pot mee eten en eindigen met een danoontje.
    De laatste fles is er sinds 1,5 maand af. Hij wilde hem niet meer.

Ik kan nog niet met je mee praten over weinig eten want sinds mijn kereltje loopt vraagt hij echt om eten. Ja het liefste natuurlijk wel koekjes. Maar de rest gaat er ook prima in. Hij heeft wel periodes dat hij minder eet maar dan dwing ik niet en maak me ook niet echt zorgen. Ik heb ook wel eens een dag minder trek.Ik zou me alleen zorgen maken als het een langere tijd zou aanhouden en hij echt bijna niets meer eet.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Jesper krijgt geen flessen meer. Hij krijgt in de ochtend een beker halfvolle melk bij zijn broodje en tussen de middag ook en in de avond een bakje yoghurt.

Jesper eet wel genoeg, maar kan soms ook heel koppig zijn qua eten. Wat wel helpt is zelf laten eten en als dat niet lukt (soms te vloeibaar voor) dan krijgt hij een bakje met lepeltje met een piepklein beetje erin en dan voeren wij hem ondertussen, dat werkt super.

4. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Sochtends pap van gewone halfvolle melk
    een stuk fruit
    Tussen de middag 2 boterhammen met een bekertje gewone melk

In de middag een plakje ontbijkoek, koekje of dergelijke

Avondeten met toetje

Voor het slapen gaan flesje melk 180 cc, nu nog van opvolgmelk nr 3, maar als dit pak op is doen we dat ook met gewone melk..

elke dag een paar druppeltjes vitaminie D, en drinken zoveel als ze wil (roosvicee)

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie krijgt 's ochtends een papfles van gewone halfvolle melk met bambix(on g7 scheppen)
    's middags 150+5 opvolgmelk nr2 + soms een broodje (broodje gaat er alleen in met een uitgebreide handleiding ;) )
    's avonds avondeten en vlak voor het naar bed gaan nog een fles opvolgmelk. hoeveelheid, ligt eraan hoe ze warm heeft gegeten. 120 of 150, verschilt dus.

tussendoor nog fruithap, koekjes ed en sap

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.875
    113
    's Ochtends een bord of fles pap met meestal gewone koemelk.
    Rond een uur of half 11 fruithap
    Tussen de middag twee boterhammen en een fles groeimelk.
    Rond theetijd een liga/soepstengel/Nijntjekoekje met een beker roosvicee.
    Ongeveer 18.00 uur avondeten met een bakje gewone yoghurt/biogarde toe en soms nog een beetje water of roosvicee als ze dorst heeft.

Deel Deze Pagina