zelf drinken na bv

Discussie in 'Voeding' gestart door Sweetlakecity, 6 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

sinds 1 maand zijn we met een sojamelk fles begonnen.
    Alleen...het is lief hoor en vind het ook fijn ;) maar ze pakt de fles niet zelf. Nu hoor ik van vriendinnen die al eerder flessen gaven dat ze daar geen probleem mee hebben.
    Ze maakt ook een aanstalten om hem zelf te pakken als ik hem zittend geef, zij in de kinderstoel.
    Net als tuit. Lijkt wel alsof ze hier niets van snapt dat je hem zelf kan pakken om te drinken. Rietjes beker van de difrax gaat daartegen wel goed als hij op de salontafel staat.
    Ligt dat eraan omdat ze zo lang Bv heeft gekregen en nu vanaf het 0 punt moet beginnen?

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra pakte flesjes en dergelijke wel zelf. Maar ik denk dat je dochtertje er nog gewoon van geniet als het aan haar gegeven wordt. Ik denk dus niet dat het met de bv te maken heeft. Het is gewoon nog eventjes wennen voor haar.

3. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Luca snapte het ook nooit hoor, terwijl zijn vriendjes dat allemaal heel zelfstandig konden, maar die hadden zo'n fles al veel eerder leren kennen. Ik dacht eigenlijk ook altijd dat het kwam omdat luca alleen BV heeft gekregen. Ik maar voordoen en zo... Keek me altijd aan alsof ik een clown was!
    Pas na een tijdje was zelf doen veel interessanter en kon hij het wel. Ik denk dat het wel komt. Ik moet zeggen, dat ik na 11 maanden een fles aanleren daarom ook niet zinvol vond en dus maar over ben gegaan op de tuitbeker

4. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Waarom zou je nu nog een fles aanleren? Ze kan toch drinken uit een rietjesbeker? Ik zou nu niet meer aan een fles gaan beginnen hoor, ze is al bijna een jaar!

Wij gebruiken alleen een rietjesbeker (van Nuby met handvatten, ideaal ding) en een oefenbeker van Difrax, gaat echt prima.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.248
    36.032
    113
    Ik denk niet dat het aan de bv ligt, dochtertje krijgt ook bv, maar kan wel zelf haar flesje vastpakken. Ik zou echter op deze leeftijd ook niet meer met een flesje beginnen, maar gewoon met een beker.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier ook hoor, handjes wapperen alle kanten op en soms heeft ze hem toevallig vast, maar ze laat hem net zo gemakkelijk weer los!

Iets heeft het natuurlijk wel met de BV te maken, maar dan meer met het feit dat ze niet gewend is aan een fles! Ik zou ook lekker met een tuitbeker beginnen, want dat lukt Julia nu zelfs al heel goed! En die pakt ze wel...

7. Sweetlakecity

die fles in de middag neemt ze.
    Melk uit de tuit weigert ze dus.
    Ik wil graag dat ze haar fles zelf vastpakt en tuitbeker.
    Nu heb ik die rietjesbeker weer gebruikt en mooi dat ze daar wel haar sap uit drinkt! Maar melk...zal het proberen.
    Oefenbeker gaat mwah..het giert er mooi overheen. :(

8. Sweetlakecity

tuitbeker zelf vasthouden met melk lukte niet.
    Donderdag maar de rietjesbeker.

Is rietjes beker minder erg dan fles? Hoorde namelijk van de tanden waar ze last van kunnen krijgen als je telang fles geeft.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat zal met een paar dagen al beter gaan hoor! Mijn ventje drinkt zelf thee uit een beker (gewone plastic campingbeker), eerste paar keer sopt dat wat ja, dus pakte ik hem lekker in!;)

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Volgens mij raden logopedisten eerder een rietjesbeker dan een tuitbeker aan, maar het fijne weet ik daar niet van.

Deel Deze Pagina