Onze vent heeft vreselijk schrale billen en is rood tussen z'n beentjes. Z'n zakje is knalrood en het doet erg veel pijn als ik z'n luier verschoon. Ik heb al heel veel zalfjes en crème geprobeerd maar niets lijkt te werken. Wij hebben al Sudo, Bepanthen, Bioforce, tea tree, en in bad Balneum gebruikt! Wat raden jullie aan? Volgens de huisarts is het gewoon schraalheid van zure ontlasting dus geen eczeem ofzo. Graag tips en advies, alvast bedankt, groetjes Debby
Een kwartier lang zonder luier laten lopen. Wél n doekje bijdehand houden haha. Hier helpt dat echt heel goed.
Zeker geen sudo en tea tree, dat brandt als de neten. Ik zou een lekker vette crème als camillosan gebruiken.
Kan er geen schimmeltje bijzitten? Ik weet niet of jongetjes daar ook last van kunnen hebben. Julia heeft dat ook even gehad en dan kan je blijven smeren, dan helpt alleen een anti-schimmelsmeerseltje.
Nope, de huisarts heeft goed gekeken....is alleen vreselijk pijnlijke schraalheid die ik niet verholpen krijg...arme man heeft gewoon nu al een luier-verschoon-trauma..
Stoppen met billendoekjes, en tijdelijk washandjes gebruiken! Dit is een tip van de HA! Elke keer als Tijn in bad is geweest(elke aaf, hihi) maak ik zijn billen/piemeltje goed droog en doe er lekker ouderwetsveel talkpoeder op! Gewoon ouderwets talkpoeder, niks geen smeersels etc. Tijn heeft ooit 1 keer rode billen gehad en dat kwam door 7 diaree luiers op 1 dag. verder nooit last van gehad! kus miek
En zinkolie van Dr. Swaab? Dat heeft hier heel goed geholpen tegen hele akelige luieruitslag, maar dat is natuurlijk wel wat anders dan schraalheid. Het wordt ook gebruikt voor doorligwonden enzo, dus het is wel heel goed spul. Anders misschien die lekkere vette creme van dokter Vogel, Bioforce? Heb alleen geen idee of je dat bij babies mag gebruiken, moet je wel even vragen. Of inderdaad Kamillosan, al moet ik zeggen dat dat hier niet echt helpt tegen schrale wangetjes.
Dat zou ik inderdaad ook eens kunnen proberen, wij hebben hier Zwitsal en UniCura poeder in huis....ik denk dat UniCura een goede kanshebber is? Bedankt..deze tip vind ik zeer bruikbaar....dus juist DROOG ipv VET houden? Dat gaan we proberen....THANKS!
Dacht dat maizena vooral hielp bij open billetjes, wij hebben daar in ieder geval toen veel baat bij gehad. Wist niet dat luieruitslag zo erg kon zijn....... Zemelen is inderdaad echt voor een superdroge huid, maar helpt dat ook bij schraalheid? Van het consultatieburo had ik trouwens ook begrepen dat je niet een te dikke laag moet smeren, gewoon een dun laagje van bijv. zinkolie van dr. Swaab zodat het nog een beetje kan luchten.
Dano heeft het een keer gehad dat het wel leek alsof zijn opperhuidje eraf was. ben toen echt naar de HA gegaan en heb daar een zalfje gekregen welke ze ook met exceem gebruiken (hormoonzalf volgens mij) . er zat bij hem wel een schimmeltje bij. binnen 4 dagen was het weg! owja inderdaad gewoon even een paar uurtjes zonder luier. desnoods in het campingbedje als box, en plastic bedekking
Badje met maizena werkt hier ook goed, of na het badje maizena met een watje op z'n billetjes smeren en dan een half uurtje zonder luier.
billetjes alleen nog wassen met (afgekoelde) zwarte thee (englisch blend), geen billendoekjes meer! talkpoeder gebruiken en veel zonder luier laten lopen
Hier ook ontzettend veel last van uitslag, tot bloedens aan toe. Ik heb hem de hele middag in zijn blote kont laten lopen, niet altijd even fijn maar het hielp wel. Daarna er maizena op gesmeerd en het was over (binnen een dag!) Wel idd doekjes bij de hand houden, en alleen als je tegels of laminaat hebt. Hij heeft tegen de bank op staan piesen, op de vloer gepoept en er flink in staan stampen Hij kreeg trouwens luier uitslag door de antibiotica (daar ging hij flink van aan de dunne)