Vanmorgen vroeg vonden we ons dochtertje zittend aan in bed. En nu heb ik haar vanmorgen eens liggend op haar speelkleed gelegd om te kijken hoe ze nu dus gaat zitten. Ik dacht ze komt gewoon overeind vanuit lig naar zit maar nee dus ze doet het ietsje anders. Ze draait eerst van rug naar buik. Dan gaat ze een beetje op haar knietjes zitten en dan draait ze zich om en zit dan. Ik vind het wel al heel erg knap van der en ben natuurlijk super trots op haar maar hoe gingen jullie kindjes dus zitten toen ze voor het eerst zelf gingen zitten?
Alexander gaat ook op z'n buik liggen, dan op z'n knieën, daarna kruipt hij achteruit en duwt met z'n handen tot hij op z'n poep zit, en terwijl hij dat doet, draait hij ook rond Ziet er ingewikkeld uit, maar het gaat wel snel vooruit!
Hier ook vanuit de buik en knieën. Is natuurlijk veel makkelijker dan vanaf de rug zich recht omhoog trekken.
Hier ook eerst op de buik, knieën optrekken en dan half schuin rechtop duwen. En als hij op het aankleedkussen ligt, gaat hij wel heel hard zijn buikspieren aanspannen en zo zitten. (Lukt niet altijd.)
Hier zijn ze alle drie gaan zitten vanuit bijna in kruipstand gaan, dan wat draaien en op de bips landen.
kruip stand en dan kont op de grond laten zakken en met handen zichzelf omhoog duwen. bijna alle kids doen het redelijk het zelfde dus, leuk!
Ja inderdaad wel grappig dat alle kids het hetzelfde doen. Ik als vroeger baby leek dacht dat ze zou beginnen te zitten door zich vanuit rugligging omhoog te komen hihi niet dus
Als onze dochter wilde gaan zitten dan lag ze op haar buik dan deed ze haar benen in de split en dan net zo ver dat ze uiteindelijk zat en samen met haar handen die ze gebruikte omzich een beetje omhoog te duwen en ze zat!! hahaha we hebben het ook op film want je denkt echt hoe deed ze dat.. Echt super lenig dus..
hier doet Emma had anders niet eerst op de buik. Emma gaat op haar zij een beetje en dan handje op de grond en dan gaat ze daarmee afzetten en dan zit ze.
ik heb geen idee hoe Rosalie gaat zitten . Ze doet het nu sinds een paar dagen, maar telkens als ik net even niet kijk, de kamer uitloop, even in de tuin iets in de bak gooi of wat dan ook..
smurf hier heeft flinke buikspieren; die is eerst gaan zitten vanuit rugligging. Een week of 2 later ging ze ook zitten vanuit kruipstand. Van wie ze die buikspieren heeft... we weten t niet
Grappig dat vroeg ik me net af!! Tygo gaat zelf nog niet zitten, maar hij is niet zo snel hij kan ook nog niet van buik naar rug draaien. Andersom wel en dit doet hij ook vaak.
op haar buik liggen benen wijd en dan met haar handjes duwen en inspagaat stand kwamen haar beentjes voor. heb haar al opgegeven bij circ du solei ze heeft heupafwijking en dus zeer soepel in heupjes