1 Jaar en nog 3 flessen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by ssgerundt, Apr 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Amy is inmiddels al 1 geworden en krijgt nog steeds 3 flessen, om 8 uur, 12 uur en voordat ze gaat slapen.
    Nu moest ik van het CB al beginnen om de ochtendfles weg te laten, maar amy eet s'ochtend nog maar een half boterham en van de gewone melk neemt ze maar een paar sloekjes.
    Hoe moet ik het aanpakken, heb het gevoel dat ze de 3 flessen nog nodig heeft!

2. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Misschien de fles vervangen door een tuitbeker? En dan de melk bij de boterham geven?

3. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Melk vult de gaten die eigenlijk opgevuld moeten worden door andere voeding ;) Dus je hebt grote kans als je minder melk gaat geven, ze ook meer brood etc gaat eten, simpelweg omdat ze er dan meer trek in gaat krijgen..

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik geef 's morgens een bord pap, gemaakt met halfvolle melk om dat Kyra ook geen melk wil drinken...
    "s avonds voor het slapen krijgt ze ook nog een fles met halfvolle melk.

5. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

Jul 10, 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Carla1980

Geef jij s'avonds die melk dan in een zuigfles of in een tuitbeker en geef je die melk koud of warm?

Ik geef Amy trouwens s'ochtend ook die melk in een beker met een rietje maar daar neemt zij ook maar een paar sloekjes van...

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Als ze de melk gewoon meteen opdrinkt, kun je best nog wel een zuigfles geven hoor. Zuigflescariës bestaat voornamelijk door het langdurig lurken aan een zuigfles, maar ook een antilekbeker of rietje zijn om die redenen net zo slecht.

Share This Page