Hallo allemaal, Mijn meisje is nu 6 weken en drinkt uit de fles, maar ze knoeit zo ontzettend langs haar kinnetje en mondhoekjes. Is dat normaal? Ze heeft eerst de brede spenen van Avent gehad, maar daarbij zoog ze zoveel lucht mee dat het krampjes gaf (ze liet veel windjes). We hebben nu een S-fles en dat gaat stukken beter met de lucht maar de spenen van Difrax (maatje S) lijken nog te snel voor haar te gaan nu! Haar truitje is echt doorweekt na het eten. We gebruiken nu maar een antidoorlek-slabbetje bij het voeden met een spuugdoekje erbij. Ook gaat ze steeds minder drinken nu. 5 x 100-120 cc overdag en 's nachts nog een kleine 100cc. (dat waren vorige week nog flessen van 130-140 cc) Vaak spuugt ze als ze ietsje meer drinkt een mondje terug en dat kan zelfs na 2 uur nog het geval zijn. Ook kokhalst ze dan...zo zielig.... Ze is ook een slechte inslaper en valt niet uit zichzelf tevreden in slaap na het eten...ze is dan echt onrustig... Herkent iemand iets hiervan en wat hebben jullie eraan gedaan? Of is het normaal? Kunnen jullie me verder helpen? Groetjes Anita
Demi morste ook veel als ze uit een aventflesje en speentje dronk. Toen zijn wij overgegaan op Difrax met S-speen en sindsdien gaat het helemaal goed. Dus ik denk dat je toch even op zoek moet gaan of er een andere speen is die voor jouw dochter beter drinkt. Misschien bibi of wat voor merken zijn er nog meer....
Ik gebruik ook de s-fles van difrax. ideale fles en door die grijze matte speen kan mijn dochter beter de speen vast happen en daardoor lekt ze minder langs de mondhoeken. Een vriendin is de dikke S-fles van Difrax gaan bebruiken omdat haar zoontje die beter kon vasthouden. Iets rechter op voeden werkte bij mij erg goed met het spugen. ze dronk hierdor rustiger en na het voeding nog even recht op houden en niet te snel neerleggen.
We zijn er inmiddels achter dat het waarschijnlijk reflux is. En dan vaak de verborgen reflux. Ze blijft onrustig en we verdikken de voeding al met Nutriton. Alles staat ook schuin en het helpt ietsje... Nog bedankt voor het reageren! Groetjes Anita (had even totaal geen tijd voor het forum....sorry)