welke soorten thee

Discussion in 'Baby en dreumes' started by paars, Aug 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    mag ik mijn zoontje al rooibos oreginal spices aanbieden?? of groene thee citroen?? vraag het me even af

2. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ik geef mijn zoontje wel eens pure rooibos thee (van pickwick maar dan zonder honging of andere smaken, gewoon de pure variant. Hij lust t gewoon maar ook met een scheutje flesvoeding.
    Andere smaken heb ik nog niet geprobeerd. Gevoelsmatig zou ik geen vruchtenthee of zwarte thee geven ivm het looizuur en de theine die erin zitten. Van sommige vruchtenthee krijg ik ook nmaagzuur, dus dat wil ik mn zoontje niet aan doen, haha! Maar vlgs mij is het een gezonder alternatief dan bv aanmaaklimonade/ roosvicee?!
    Met sommige kruidenthee moet je ook voorzichtig zijn ivm specifieke bijwerkingen (zo kun je van bv zoethoutthee een hoge bloeddruk krijgen als je er veel van drink!)

3. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik heb ook begrepen dat pure rooibosthee mag, lauw en zonder suiker uiteraard :)

4. sukkie

sukkie Fanatiek lid

Mar 8, 2008
    1,166
    1
    0
    Vanaf 4 weken maakten wij de flesvoeding aan met rooibosthee. Dit helpt tegen darmkrampjes en is goed voor de darmflora. We maken nu nog steeds haar voeding en pap hier mee aan. Het geeft ook wat meer smaak aan de voeding vind ik

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

wist niet dat rooibos hielp tegen darmkrampjes. Venkelthee werkt ook tegen darmkrampjes die mag je baby dus ook hebben

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Rooibos en venkel inderdaad. Zijn redelijk milde thee soorten (eigenlijk is rooibos geen thee, dat is alleen die waar de de blaadjes van de theeplant inzitten...)

Je hebt ook nog thee van Piramide, daar zitten wat verschillende smaakjes in, maar gemaakt voor kleine kindjes. Ook met venkel in ieder geval. Hier gewoon in de super te koop, en zeker bij de natuurwinkel.

Groene thee of zwarte thee, of andere soorten waar echte thee inzit, zou ik nog even laten. Al kan een keertje echt geen kwaad.

Share This Page