Rode vlekjes baby 9 mnd. Help?? (Zie foto)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mariya, Jun 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Mijn zoontje van 9 maanden werd vanmorgen met allemaal rode vlekjes op zn gezichtje, nek en armpjes. Ik heb zojuist de HAP gebeld en kunnen over 1,5 uur terecht. Ze wilde eigenlijk geen afspraak maken omdat hij behalve de vlekjes geen koorts heeft en goed eet/drinkt. Ik maak me toch zorgen en drong aan op een consult v/d arts.

Wat kan het zijn? (Dus geen koorts, eet/drinkt goed en is gewoon aan het spelen en is zichzelf)

(Het blauwe plekje staat er los van natuurlijk!)

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    moeilijk.. ik herken het zo niet... de warmte doet natuurlijk ook van alles met het baby huidje.
    Bij mezelf heb ik 2 of 3 van die vlekjes -tenminste, het lijkt erop... vandaar dat ik dacht aan warmte.
    Maar allergie, ziekte, het kan allemaal... wel fijn dat je het even na kan laten kijken.

3. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Moeilijk te zien, Linde heeft 1x een soort gelijk iets gehad als jij en dat waren muggebulten, maar 2 weken geleden ofzo zat ze ook helemaal onder maar had ze wel koorts (6e ziekte), weetje zeker dat je kindje de afgelopen dagen geen koorts heeft gehad?

4. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Ja het is idd moeilijk eh? Ik dacht ook al aan de warmte, het was ook echt warm gisteren. Maar goed, ik laat er in ieder geval naar kijken, hoopte dat iemand het misschien zou herkennen..

5. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Zoveel muggenbulten? Zou dat kunnen denk je? De 6e ziekte heeft hij al gehad, die krijgen ze maar één keer toch?

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Zoveel muggebulten? Ja, dat kan zeker!

Ik heb geen idee? Geen jeuk? Waterpokken?

Alergische reactie? :(

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nu je zegt muggenbultjes.. dat had m'n dochter in griekenland ook ja... met 11 maanden, waren ook van die rare kleine bultjes. Maar als het nog verder op het lichaam zit.. tja, dan heeft één mug zich wel héél erg uitgeleefd.... Zij had er overigens (gelukkig) ook geen jeuk van...

Daar zeiden lokale mensen, dat muggen zich nog weleens overdag schuil hielden onder de bedjes in de (relatieve) koelte.

Maar het blijft gissen...

8. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Linde had ook erg veel muggebulten toen en dat leek exact zoals op de foto.. waren toen een weekje naar centerparcs en in het tropische restaurant waren echt zwermen muggen.. vandaar dat ik dat zei. :) Maar het blijft toch altijd giswerk als je iets ziet op een foto

9. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Ben benieuwd wat de arts gaat zeggen. Ook geen jeuk! Echt vreemd! Als het muggenbulten zijn dan hebben ze zich wel echt heel erg uitgeleefd.

10. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    succes bij de HA, Hou je ons op de hoogte?

11. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

als je erop duwt, worden ze dan wit?

mijn moeder zegt altijd dat ik dat moet doen als mijn dochtertje vlekjes krijgt.. en als ze niet verdwijnen als je erop duwt, dat je dan meteen naar de huisarts moet gaan..

12. Mickys

Mickys Actief lid

Oct 30, 2005
    339
    0
    0
    Lijkt erg op de vlekjes die mijn dochter 2 weken geleden kreeg, ook tijdens warm weer.
    Zelfde plekken als bij jouw kindje.
    Het werd een week lang steeds erger en ineens was het over.

Gisteren kreeg ze er op precies dezelfde plek op haar wang weer eentje tijdens het buitenspelen.

Ik heb het dus maar op de warmte gegooid, maar ben nu wel erg benieuwd wat jouw dokter zegt.

13. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Nou, we zijn net terug van de HAP en het blijkt toch de waterpokken te zijn. Officieel nog geen blaasjes, maar het heerst hier heel erg en hij zag wel wat beginnende blaasjes.

Wat helpt overigens verkoelend tegen waterpokken wanneer het begint te jeuken? (Vooral in deze warmte!)

Dank jullie wel allemaal voor de hulp.

14. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

Nov 18, 2008
    6,486
    0
    0
    Ag goss, beterschap!
    Ik weet niet wat er tegen helpt want Linde moet ze ooit nog een keer gaan krijgen.

15. Mariya

Mariya Actief lid

Jan 3, 2009
    445
    0
    0
    Dankjewel! Ja, mijn kleintje is er wel vroeg bij, hij is 9 mnd en 2 weken oud. Maar dan hebben we dat ook weer gehad.

16. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Een zemelenbadje helpt tegen de jeuk! En volgens mij droogt het de blaasjes ook uit, maar weet ik niet zeker.

Succes met 't arme pukkie :)

17. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Mijn zoontje had vorige maand de waterpokken en de vrouw bij de apotheek adviseerde mij om KidsClin verkoelende mousse te gebruiken. Dat is lekker verkoelend en mijn zoontje heeft inderdaad bijna geen last gehad. Wij zijn meteen begonnen met smeren (ook al had hij geen jeuk) en hij heeft dus nergens last van gehad. Ook is het belangrijk om ook te smeren met zonnebrandcreme want met verbrande waterpokken ben je nog verder van huis! Succes!

18. shenoby

shenoby Niet meer actief

talkpoeder helpt ook.

Share This Page