Baby 8mnd nog steeds om de 2uur wakker!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by OemAdam, Aug 12, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. OemAdam

OemAdam Lid

Oct 19, 2015
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    hoi allemaal,
    Ik heb een vraagje,

Ik heb een baby van 8 maanden die nog borstvoeding krijgt en zo langzamerhand word ik een beetje gek van zijn nachtritme. Wanneer ik hem naar bed breng loop ik nog wel twee uur heen en weer en dan slaapt hij eindelijk en vanaf dan ben ik tot de volgende ochtend om de twee uur borstvoeding aan het geven. Je kan je dus vast voorstellen hoe vermoeiend dit is.

Hij krijgt overdag in de ochtend en middag brood en savonds avondeten, krijgt ook gewoon tussendoortjes maar het lijkt niet te helpen. Ik ben al begonnen met flesvoeding aanleren voor het slapen gaan zodat hij hopelijk wat langer doorslaapt en mijn borsten de kans krijgen om voller te worden en hij meer kan drinken in de nacht, ik hoop dat het de tijd dan wat oprekt maar helaas moet hij niks van de fles hebben!

Heeft iemand tips voor mij? Iemand ervaring?

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Eigenlijk is het juist heel natuurlijk gedrag van je kindje.
    Juist de nachtvoedingen houden jouw productie actief omdat de prolactine aanmaak dan het hoogste is. Ook voor je kindje is het juist normaal en goed om wakker te worden in de nacht. De site van bv.com kan je daar heel veel informatie over verschaffen.
    Hier waren de kids tot circa 20-23 mnd elk uur of soms elke paar uur wel wakker voor een slokje.

Wij bedsharen/co-sleepen en rond acht mnd konden ze zichzelf eigenlijk wel aanleggen dat scheelde enorm.

En het is soms heel zwaar maar fv geven is echt geen garantie op doorslapen hoor

3. OemAdam

OemAdam Lid

Oct 19, 2015
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je advies

Ik wil ook niet perse stoppen maar ik merk gewoon dat snachts mijn borsten erg leeg zijn en hij weinig drinkt. Door s'avonds een flesje te geven hoop ik eigenlijk dat er wat tijd gerekt wordt waardoor ik meer bv kan aanmaken en zo de tijden wat uitgerekt worden.

Hij slaapt ook bij mij in bed begin het alleen een beetje zat te worden aangezien ik dus amper aan slapen toe kom, maar dat schijnt dus te horen haha. Dan moet ik even nadenken of en hoelang ik zo door wil gaan.

4. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Eerlijk gezegd is een voeding vervangen voor een flesje precies niet de wijze om je productie op te hogen.
    Ophogen gebeurt door de vraag te verhogen, dus juist vaker aan te leggen. Dat is precies juist zo goed geregeld bij de natuur. Vraag en aanbod kunnen zo mooi op elkaar afgestemd worden.
    Dat je borsten niet vol aanvoelen wil overigens niet zeggen dat er niet voldoende voeding is en je baby kan ook gewoon huidhonger hebben.

Nogmaals het is soms zwaar en dat mag ook gezegd worden maar realiseer je ook dat een baby pittig is en dat fv dit niet perse eenvoudiger maakt

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Door een flesje te geven bouw je eigenlijk af en maak je dus minder bv aan.
    Als je wilt dat je borsten meer aanmaken moet je meer aanleggen. Kwestie van vraag en aanbod, hoe meer vraag hoe meer melk.
    Op deze leeftijd wordt de meeste melk gemaakt tijdens het drinken, je borsten zijn geen opslagtanks.

Hier werd zoon ook elke anderhalf uur wakker, precies mijn slaapcyclus.
    We hebben hem toen hij 10 maand was naar eigen kamertje gedaan en vanaf toen sliep hij drie uur achter elkaar door, waardoor ik er snachts nog maar 2 keer uithoefde. Daarna liet hij er steeds iets langer tussen.
    Nu is hij 19 maand en wordt hij tussen 20:00 en 8:00 nog 1 keer wakker met veel dorst, drinkt dan een beker water leeg en krijgt daarna nog even de borst.

6. OemAdam

OemAdam Lid

Oct 19, 2015
    45
    1
    8
    NULL
    NULL
    Mhh goeie dat ik meer moet aanleggen als ik wil dat er meer melk komt. Ga ik over nadenken. Ga er tevens over nadenken of ik zo dan wel door wil gaan. En nee ik weet het inderdaad dat het geen garantie is op doorslapen, s'nachts wakker worden vind ik ook zeker niet erg, maar hoe het nu gaat begin ik langzaam zat te worden.

Bedankt voor de tips

7. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Hier ben ik op een gegeven moment ook over gegaan op een flesje kunst voeding voor het slapen gaan en mn dochter bleef daardoor echt wel langer weg! Ik vind slaap heel belangrijk, en als het zo op kan lossen ;)!

8. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

May 13, 2015
    731
    82
    28
    Als hij niet uit een fles wil drinken, kun je een (tuit of rietjes) beker proberen. Misschien drinkt hij daar wel uit.

9. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Of bv en kv mengen?

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,955
    15,000
    113
    Is bv kolven niet een idee en dat je dat in de avond dan als flesje geeft?

Ik heb geen idee hoor, roep maar wat. Geef zelf geen bv meer sinds dag 3 maar had me dat wel voorgenomen als eventuele optie zodat mn man ook wat meer kon helpen met de voedingen. Maar lactatiedeskundige of ervaren bv mama zal wel weten of zoiets kan.

11. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Mijn ervaring is dat 'slokje in de nacht' niet te maken heeft met voeding/calorieën, maar met geborgenheid. Er meer calorieën in proppen (KV, gekolfde melk, overdag proberen 'af te tanken') hielp hier daarom ook helemaal niets. Het ging echt om de geur, het contact, de geborgenheid, behoefte om even te weten dat mama er nog is. Daarom ook maar 'kleine snacks', er was geen sprake van echt Honger. En dat slokje was nodig om weer in slaap te vallen, daarom wilden ze om de 2-3 uur. In periodes van ziekte, ontwikkelingssprong, overprikkeling soms wel om de 1-2 uur...

Pittige tijden... Ik begrijp je helemaal dat je het erg vermoeiend vindt, mijn beide dochters hebben mij beide 'nodig' gehad in de nacht tot 2,5-3 jaar. Tot 2 jaar BV gegeven, maar daarna heeft het nog wel een tijd geduurd voordat ze daadwerkelijk echt beter gingen slapen (lees: ook zonder nachtvoedingen bleven ze om de 2-3 uur wakker worden en mij 'nodig' hebben)...

Terugkijkend begrijp ik mijn dochters beter: ze zijn beide hooggevoelig en hebben dus snel last van prikkels en beleven alles heel intens. Dat zich dit vertaalde naar veel behoefte aan mama (in de nacht, waar prikkels verwerkt moeten worden) snap ik nu eigenlijk wel...

Ik heb me er aan over gegeven en vooral mijn gevoel gevolgd. Vooral bij mijn 2e nog allerlei tips geprobeerd, zonder dat dit enig effect had, daarom bij 3e ook eigenlijk niet meer aan begonnen. Het is vanzelf beter geworden.
    (en ik moet zeggen dat ik er helemaal aan gewend raakte. Ik durf te zweren dat mijn lijf zijn slaapritme heeft aangepast op dit 'regelmatig' wakker, want de vermoeidheid werd echt wel beter ondanks dat nachten hetzelfde bleven. De BV hielp mij juist om daarna weer heel snel in slaap te vallen)

Zoe123 likes this.
  12. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

Jul 31, 2013
    1,225
    1,262
    113
    Mijn zoontje van 8 maanden krijgt ook bv. Tot ongeveer 2 maanden geleden sliep hij in de co-sleeper. Hij werd toen ongeveer elke 2 uur wakker (Weet het niet precies, want ik viel tijdens het voeden gewoon weer in slaap.) Omdat ie niet meer in de co-sleeper paste hebben we hem in een ledikant bij ons op de slaapkamer gelegd. Sindsdien laat ie steeds meer tijd tussen de voedingen en slaapt soms ook nachten door. Alleen als er iets is (tandjes, ziek, mamahonger enz) dan vraagt ie weer vaker (soms om de 1a 2 uur) om een voeding. Dan neem ik em weer lekker een nachtje bij me in bed. Zo is het voor ons goed vol te houden.
    En voor meer productie moet je inderdaad meer aanleggen. Er zijn heel veel leuke bv groepen op Facebook waren je met deze vragen ook zeker terecht kunt. Zelf vind ik borstvoeding natuurlijk een fijne groep.
    Heel veel succes!

Share This Page