1 jaar en O-beentjes, normaal?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by gusto, Dec 29, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gusto

gusto Niet meer actief

Onze zoon is in eind november 1 geworden en loopt nu zo'n 2,5 maand los. Hij loopt heel stevig en ook al hele einden.

Hij heeft alleen best wel O-beentjes. Ik maakte me er eigenlijk geen zorgen over maar mijn oma en schoonmoeder blijkbaar wel ;). Ze vragen me steeds of het wel normaal is en of ik niet naar een dokter moet met hem...

Wat vinden jullie?

Attached Files:

2. gusto

gusto Niet meer actief

Nog eentje...

Attached Files:

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,912
    3,935
    113
    Volgens mij is het normaal, je kan het altijd even navragen bij het cb

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Dat vroeg ik me dus ook af! Ons meisje heeft ook zulke O-benen. Mijn moeder zei dat het misschien door de luier komt (??). Hoe loopt jou kindje als hij geen luier aan heeft?

5. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Ja is normaal, sterker nog...er komt ook nog een moment dat het x-benen lijken... zo rond het derde jaar.
    daarna wordt het geleidelijk minder. Ik zou me geen zorgen (laten) maken.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ja in normaal niet iedereen heeft dat extreem maar bijna iedereen heeft dat. Zo zoeken ze balans

7. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

Apr 22, 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik las ook dat ze afwisselend o- en x- benen krijgen als ze nog zo klein zijn. Zou me geen zorgen maken, en anders gewoon even navragen bij het cb als je ongerust bent.

8. vogel

vogel Actief lid

Oct 23, 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Ojee, dan zou ik mij ook zorgen moeten maken ;). onze dochter loopt ook zo, maar nooit iets raars van gevonden eigenlijk :)

9. LA85

LA85 Fanatiek lid

Apr 25, 2013
    2,018
    1
    36
    NULL
    NULL
    mijn uk ook.. dacht dat het ook een beetje door de luier kwam.. en gewoon dat ze (kleine kindjes) nog lerende zijn. Hij zet zijn voetjes overigens naar binnen toe neer..

Share This Page