Hoi dames, Onze man van 1 jaar wil niet meer gevoerd worden. Zijn brood wil hij zelf pakken, en avondeten ook met de handjes graag Lepeltje slaat hij uit mn handen en ook zelf met de lepel eten heeft ook weinig succes. In principe vind ik het prima dat hij het zelf wil doen, alleen gooit hij zijn bord of schaaltje steeds op de grond. In de praktijk wordt zijn eten dus op tafel geserveerd en eet hij het daarvan op Heeft iemand een goede tip?
Ik gaf dingen die ze zelf kon pakken en eten. Voordat ze zelf kon eten wilde ze wel zelf bestek vasthouden. Gaf haar een lepeltje en gebruikte een ander lepeltje om haar te voeden. Bordjes gebruiken we nu ook pas. Daarvoor altijd gewoon op de plank van de kinderstoel
Steeds twee stukjes voor hem neer leggen en zo aanvullen... Dat bord komt later wel weer! Lekker laten ontdekken...
Hier ging het ook zo. Ik gaf geen vol bordje, maar gewoon een paar stukjes en dat vulde ik dan weer aan als het bijna op was. Zo gooide ze hooguit 5 stukjes op de grond ipv meteen de hele maaltijd
Lekker zelf laten doen! Voor de rommel kan je kranten onder z'n stoel leggen, bij elkaar vouwen na het eten en opgeruimd staat netjes!
Ik had bij de oudste een bord met zuignap die goed bleef staan. nu bij de jongste hield ik het bordje weleens vast, en ik heb ontdekt dat een klein rond bakje Curver - - Grandchef Rond 0.25L beter werkt dan haar bord. Blijven proberen, komt goed.