Mijn dochtertje heeft last van een geirriteerd huidje in haar nek. Het is wat rood en er zitten velletjes op. Weet iemand of ik er iets op kan smeren om het te verminderen? Zinkzalf of iets dergelijks? Alvast bedankt voor de reacties
Hmm, kunnen het geen smetplekjes zijn..? dat krijgen veel babytjes en kleine kindjes in de nek, ellebogen, okseltjes of knieholtes enz. als het na het badderen nog iets vochtig is gebelven op die plekken.. dat gebeurd als je niet goed afdroogt in de plooitjes.. heb er zelf geen ervaring mee... maar hoor dat het veel voorkomt.. volgens mij kun je daar bij de HA een zalfje of iets voor krijgen... op het CB weten ze vast ook wel of het dat is...
GEEN zinkzalf, dat droogt ernorm uit, het beste is Vaseline, ik heb via de HA Cetomacrogol voor Jelmar zijn eczeem, dat is een lekkere creme met 20% vaseline, dat smeer ik erop...
dat ligt eraan: zit het in de plooitjes, dan zijn het waarschijnlijk smetplekken, inderdaad doordat de huid steeds wat vochtig is. dan kun je er het beste zink (achtige) zalf op doen (sudocreme, bepanthen). De zink zorgt ervoor dat de huid droogt en kan herstellen.Vaseline houdt de huid juist vochtig. Is de huid juist droog en schraal, dan kun je er beter vaseline achtig spul op doen. Hier heeft zoontje het ook in de nek, spuugt ook veel, wat in de plooien loopt. Regelmatig schoonmaken en bepanthen erop helpt het beste hier
Als het schilferige velletjes zijn en het droog is, dan idd vaseline op smeren. Als het smetplekjes zijn dan zijn de velletjes wat groter en langer en dan kan je er zinkzalf op doen.
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat het inderdaad smetplekjes zijn. Ze heeft flinke plooien en zijn lastig droog te maken na het badderen. Ik doe wel heel erg mijn best, maar blijkbaar lukt het me toch niet helemaal. En zij spuugt inderdaad ook regelmatig en dat loopt ook nog wel eens in haar nekje. Bepanthen heb ik in huis, ga ik dat maar even proberen
Sudocreme mijn zoontje had dit toen ie nog heeel veel spuugte.. kreeg ie ook wat roode plekjes geiriteerdheid enzo.. sudocreme een paar dagen erop smeren en weg was het Groetjes! xx
hier heeft amber dat ook heb er een zalf voor gekregen van de huisarts wat ook wel helpt is bepanthen voorde ik alelen kan amber daar niet tegen
Mijn meisje had er ook last van. Wat bij mij hielp is bij elke luier ook even het nekje afdrogen. Na 2/3 dagen was het helemaal over. Nu blijf ik dat afdrogen wel volhouden anders komt het denk ik zo weer terug. Zalfjes durf ik niet zo goed want de een zegt dit en de ander dat....kan ik geen wijs uit worden!
Bepanten! Thijs had dit ook heel erg door het spugen! GEEN vaseline.. Dat maakte het hier erger en de ha zei dat het kwam doordat de huid met vaseline niet kan ademen! Met bepanten ging het snel beter!
echt niks van huis,geen sudo of zink...Naar huisarts gaan. het kan onstoken zijn en moet misschien AB zalf op doen.