1 jaar en slaapzak maatje 80

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    We hebben gister een erg lekkere slaapzak voor onze dochter gekocht. Van het merk mini? Ik kende het niet maar het is een badstof slaapzak met lange mouwtjes. Er waren 3 maten. 60, 80 en 100. En 100 leek zo ontzettend groot en 80 leek perfect. Nu heeft ze 'm net aan voor het eerst en hij past nog maar net. De mouwtjes zijn misschien iets te lang maar als ze haar beentjes helemaal strekt heeft ze dus geen ruimte meer over.
    Zou dit prettig zijn? Een osteophaat heeft me ooit wel eens verteld dat een iets te kleine slaapzak lekker is voor (hele kleine) kindjes omdat dat een geborgen gevoel heeft. Maar ze is nu dus al bijna een jaar.
    Wat voor maat slaapzak hebben jullie kindjes bij een jaar?

2. elsa

elsa Bekend lid

14 mrt 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    florian heeft nu maat 90, daar heeft hij nog lekker wat ruimte over, maar niet teveel en niet te weinig. ik heb slaapzakken van ikkelief en de prenatal. heb ook de comib sleeper vanaf 1 jaar maar die vind ik echt veeeeeeeeeeeel te groot, is volgens mij zelf 110 cm. zou je wel vanaf een jaar mogen gebruiken, maar ik wacht nog even.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Het lijkt mij veel te klein. Zo kunnen ze zich naar mijn beleving niet echt lekker bewegen.

Het gedeelte onderaan dat te groot is kun je onder het matras stoppen of met een paar steekjes vastzetten zodat hij wat kleiner/korter wordt maar je niet over een paar weken meteen een nieuwe hoeft te kopen, dan kun je gewoon weer de steekjes loshalen.

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Dat dicht naaien waar manuela het over heeft heb ik ook gedaan bij mijn eigen zoontje. Hij heeft vanaf dat hij weer naar huis mocht de slaapzak maatje 90 aan en ik heb die onder de armpjes dicht genaaid zodat hij wat kleiner werd.
    En de onderkant achter het matras je steken.
    Dit is ook handig als je kleine iedere keer omhoog kruipt. :confused:
    sucses :thumup:

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier 90 cm van de prenatal

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb nog geen ervaring met als ze een jaar zijn,maar Levi is nu 12 weken en heeft een maatje 70 slaapzak. Zou dus zelf voor de 100 cm gaan

7. Butterfly

Butterfly Bekend lid

13 mrt 2006
    979
    0
    0
    Hier 1 slaapzak van 90 en 1 van 100 cm (zelf heeft ze kledingmaat 80)

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    ik koop ze eigenlijk vrij groot. heb van de hema 86-104 en de prenatal 110. dat maakt bij de nek/het hoofd niet zoveel uit.
    ik ben bang dat 90 cm snel te klein is. hoe is dat bij jullie? mijn zoon is 77 cm dus dat zou nog wel even moeten passen. ik zag bij de prenatal zo'n zak die je kunt gebruiken in de autostoel maar die gaat maar tot 90.

Deel Deze Pagina