Sinds een paar weken haalt ze tijdens het eten het eten uit haar mond vaak als ze over de helft is van de maaltijd of fruit ze neemt het dan in haar handen, voelt er eens aan en stopt het dan weer in haar mond. Is dit een fase? Ik word er behoorlijk moe van . Ik voer haar met een lepeltje. Het lijkt qelnof ze het begint te dien als ze minder honger heeft. Als ik haar na de maaltijd yoghurt heef dan doet ze het niet. Vreemd of normaal?
Heel herkbaar hier doen ze het ook. Heb geen idee eigenlijk waarom ze het doen, maar ze doen het al best lang. Toetje gaat er ind zomaar in. Denk dat het interessant is om het zelf te doen.
Ik heb luca altijd met de Rapley methode eten gegeven en als ik hem iets nieuws gaf en hij herkende het niet dan haalde hij het ook uit zijn mond en onderzoekt het even voor hij het erweer in doet, VOlgens mij dus om smaak, geur en vorm en kleur te herkennen. Zo weet hij wat hij binnenkrijgt.
Mijn zoontje doet dit ook en nog steeds en hij is al 15 maanden. Het begon al maanden geleden en gebeurt dus nog. Betreft dus een hele lange fase En ik vind het ook heel erg vervelend maar er komt vast een dag dat het over is! Net zoals zoveel fases 8)
Hier precies hetzelfde. En hij doet het met bijna alles, zelfs met vloeibare producten doet ie het wel eens.
Gelukkig is ze dus niet de enige. Ik denk ook dat ze het doet om te voelen en zien wat ze eet. Maar het gekke is dat ze het de eerste helft van de maaltijd niet doet. Het lijkt dus of ze er pas mee begint als ze niet meer zo'n erge honger heeft. Als ze honger heeft eet ze namelijk zonder dit te doen wel alles in een keer op. Of het kwam omdat gisteren oma eten gaf: toen deed ze het ook niet...
Tja, je moet prioriteiten stellen als baby he!? Eerst de honger stillen en dan onderzoeken!! Doet ze hier ook.
Maar gaan jullie wel door met eten geven? Omdat ik dus denk dat E niet echt meer honger heeft als ze dat begint te doen ben ik er drie keer wel klaar mee. Of gaan jullie wel door tot het op is?
Nee logisch, de eerste helft van de maaltijd heeft ze gewoon honger en wil ze eten. Onderzoeken wat ze te eten krijgen is heel normaal hoor, en baby's onderzoeken met hun mond, vingers en neus. Maar goed, misschien is dit een goed moment om haar minder te voeren en meer zelf te laten doen?
Yep, Timo ook, maar hij eet zijn boterham (in stukjes) zelf met de hand en wil dit het liefst ook met zijn warm eten doen... gaat alleen zo lastig he
Mijn mannetje doet het ook, maar alleen als ik het eten aan hem geef. Prik ik het eten op een vork en geef ik de vork aan hem, dan stopt hij het netjes in zijn mond (goed opgevoed he haha! ineens doet hij het braaf) en haalt hij het er niet meer uit. Soms nog wel, als hij heel moe is of lekker tegendraads, maar meestal niet. Gelukkig doet hij het met vloeibaar eten niet, want dat ga ik hem echt nog niet zelf laten geven. Dat ligt dan ongetwijfeld op de grond in plaats van in zijn mond Probeer dus eens om hem (haar) zelf te laten eten, misschien helpt dat?