1 jaar en wakker worden in de avond/nacht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door linda84, 24 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Julia heeft nu al een paar weken dat ze in de avond vaak huilend wakker word. Als ik haar uit haar bed til slaapt ze binnen 15 sec weer. In de nacht is het wat lastiger en is ze vaak klaar wakker. Als gevolg brullen. Ik weet dat het niet goed is maar na 2 uur huilen en naar haar toe gaan ben ik het zat en neem ik haar mee naar mijn bed en slaapt snel in.

Is het een periode ?

Herkent iemand dit of heeft advies ?

2. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Hier hetzelfde...

Boaz krijgt eerst zijn speen, werkt dat niet dan een flesje melk. (hij groeit sinds hij fv krijgt niet zo goed in gewicht meer)
    Mocht dat ook niet werken neem ik hem i.d.d. in ons bed.
    Moet er wel bij zeggen dat hij liever in zijn eigen bed slaapt dan bij ons (!)
    Bij ons slapen is nu 2x gebeurt sinds dat hij net 1 geworden is. Daarvoor wilde ik het wel, maar hij absoluut niet.

Gekke kerel..... hij slaapt nu deze week opeens weer heel goed. Wel redelijk vroeg wakker (06:15 uur) maar zonder drinken, etc.

Als ik zo rondkijk (lees) hoort dit soort gedrag gewoon bij de leeftijd.

Succes!

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik zou haar niet meenemen in bed want daar wennen ze snel aan en willen ze het elke nacht weer

ik liet youame eerst 15/30 min huilen vaak viel ze wel were in slaap
    en als ze echt overstuurd werd of bleef huilen haalde ik haar eruit en als ik zag dat er niks aan de hand was dat ze weer in slaap viel enz bracht ik haar weer naar bed we hebben een tijd gehad dat ze sliep en ik wou haar in bed leggen begon ze weer heb der gewoon een tijdje laten huilen en dat duurde een paar dagen voordat ze doorhad dat het niet meer hielp

ze krijgen zo'n periode dat ze gaan uitproberen op die leeftijd

4. wendy72

wendy72 Lid

14 mei 2007
    10
    0
    0
    Wij hebben dit ook net achter de rug. Eerst ook geprobeerd om haar te laten huilen, maar ze raakte alleen maar meer van streek. na een paar nachten hebben we haar maar een flesje gegeven en toen sliep ze gelijk weer verder. Volgende nacht gewoon weer een flesje gegeven. Dit is een paar nachten gebeurd en daarna sliep ze weer gewoon door. Ik was ook bang dat het uitproberen was, maar ik denk dat het gewoon een periode is geweest. Na 1,5 week was het over en slaapt ze weer heerlijk de hele nacht door. :D

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ja het laten huilen heeft hier dus geen zin. Ze raakt helemaal over haar toeren in bed. Vind het zo zielig haar te laten liggen. Maar dit is zo ook erg vermoeiend.

6. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wij hebben het hier ook... 't is nu al een paar maanden zo, laten huilen heeft geen zin, want dan gaat het op een gegeven moment zo hard dat ze er bijna in stikt. Bovendien moet ik er dan zeker niet op rekenen dat ze binnen de eerste twee-drie uur weer slaapt.

Ik haal ze dus ook uit, troost haar en laat haar dan (vaak, niet altijd)drinken bij mij, dan leg ik haar terug in haar bedje, ze blijft ook soms gewoon bij ons slapen in bed.

Ik heb al veel nachten anderhalf uur of meer opgezeten met haar, soms werd ze wel 5-6 keer wakker. De afgelopen drie nachten (ff afkloppen), gaat het beter, ze werd maar een keer wakker en sliep binnen de tien minuten weer. Kan ik eindelijk ook weer een beetje bijslapen.

De ideale oplossing heb ik niet, wat ik wel gedaan heb, is haar overdag wat minder laten slapen (niet dat ze veel sliep hoor, maar dus nog minder) en dat lijkt toch wel wat te helpen.

7. Janneke2

Janneke2 Lid

24 nov 2006
    16
    0
    0
    Hoi,

Hier ook sinds 1 goede week midden in de nacht "gewoon wakker". Hij gaat op een gegeven moment wel liggen maar niet slapen en als ik 1 stap zet dan zit hij alweer rechtop. Duurt ongeveer 5 kwartier en daarna na 5 minuten nog een half uur......

Mijn vraag is aan degene die het herkennen hoe lang die fase duurt.

Zit er ook een beetje eenkennigheid en/of verlatingsangst bij of zoiets, is dat mogelijk? Had wel eens ergens gelezen dat bij een voedselallergie nachtelijke wakkerzijnsessies kunnen voorkomen: iemand ervaring mee?

Groet, Janneke

8. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hier ook af en toe een nacht of twee achterelkaar. dan wordt meneer om drie uur wakker , helemaal overstuur.
    een flesje helpt soms.
    vaak neem ik hem ff bij me, heb hem weleens laten huilen maar dan huilt/schreeuwt hij gewoon 2 uur achtermekaar.
    ik geloof zelf dan niet dat het dan nog met uitproberen te maken heeft.
    wat hier helpt is of een flesje, of even bij papa en mama liggen en dan slaapt hij binnen een half uur weer en kan hij weer naar zijneigen bedje!
    vind het allemaal niet zo erg, we kunnen hem troosten en het is niet iedere dag, maar af en toe.

zal vast wel weer een keer overgaan.

joyce

9. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    hier precies hetzelfde!...
    de afgelopen 4 nachten word mn zoontje s'nachts huilend wakker..
    ik erheen (of mn vriend) ff een aai over de bol en hem ff goed leggen en dan weer naar mn eigen bed.
    het is dan een paar minuten stil en dan begint het weer.
    we lopen er een keer of 5, 6 heen en dan halen we hem uit bed en leggen we hem bij ons in bed.
    ik weet het, het is niet goed maar wij hebben het ook gehad op een gegeven moment.
    moet er wel bij zeggen dat hij 2 dagen niet zo lekker was, koorts enzo.en toen is het begonnen.
    maar jullie zouden dus een flesje geven?

10. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik laat ze vaak nog een keer drinken bij mij... geef nog steeds borstvoeding.

11. Hoi,

Niels heeft het ook sinds een paar weken dat hij regelmatig 's avonds/'s nachts wakker wordt. Na een aai over de bol gaat hij meestal wel weer slapen, wij geven hem eigenlijk nooit een flesje. Denk ook niet dat die wakker wordt omdat hij honger heeft want hij krijgt nog een flesje 's avonds en die gaat nooit op.

Groetjes,

Savita

12. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier hetzelfde probleem.. Alleen heeft Sverre het vreemd genoeg nóóit op de dagen dat hij naar het KDV gaat (di-do) maar dus altijd vanaf zaterdagnacht. Met maandag als hoogtepunt. Ook echt overstuur huilen, niet getroost willen worden, en meteen naar de deur wijzen. :( Dus wij nemen hem naar beneden, daar speelt hij dan een tijd (vaak ruim 2 uur). We hebben nu besloten dat we de 5-minuten regel toe gaan passen - dit duurt namelijk al vanaf dat hij 12 maanden is en het begint dus een gewoonte te worden. Vannacht huilde hij overigens maar viel ook weer zelf in slaap.

Ik hoop dat het een fase is... maar hoe lang die duurt, hier dus al 3 maanden, met vlagen dat het beter gaat en dan weer minder (bv bij doorkomende kiezen). Sterkte ermee!

13. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    vannacht was het weer raak :rolleyes:
    ben bijna een uur met hem bezig geweest en toch maar weer bij ons in bed gelegd, meneer was meteen stil :(

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zou een slokje water proberen, geruststellen, nìet uit bed halen en daarbij heel duidelijk laten merken dat hij/zij moet gaan slapen. Bij je in bed nemen is de achterdeur uit! Wanneer je daaraan begint, heb je elke nacht bal, omdat ze dondergoed doorhebben dat als maar hard en lang genoeg huilen, ze hun zin toch wel krijgen. En dat hebben ze al hèèl jong door hoor...Daarbij komt dat je dat als ouders zijnde op een gegeven moment ook zat bent en dus je kind weer terug moet in eigen bed, en dan heb je pas echt drama...

Misha is de laatste tijd 's nachts ook regelmatig wakker. Bij haar helpt het om even heen te gaan, sussen, aai over d'r bol en weer weggaan. Wanneer ze dan door wil gaan huilen "treed" ik even op door te zeggen, "Uuhuh, nee nìet huilen, slapen gaan!" En dan op een resoluute toon. Dan doet ze haar duim in haar mond, snikt nog wat na en gaat weer slapen. Maargoed, dit werkt lang niet bij alle kinderen, maar het is eens het proberen waard...

Deel Deze Pagina