Hoi dames, Even een vraagje: Sinds vanmiddag hangt er een 'ontstekingslucht' om mijn zoontje. Vies joh! De dames wier kinderen ooit loopoor hebben gehad weten vast wat ik bedoel. Ik kom er sniffend niet helemaal uit of het z'n oortjes of mondje is, maar in ieder geval die regio. Hij is niet hangerig, geen verhoging en zit er niet aan. Voor de zekerheid heb ik m wat zoutoplossing gegeven om de holtes open te houden. Moet ik hier verder nog iets mee of moet ik afwachten of hij ook echt last krijgt?
Als hij geen last heeft en je weet niet zeker waar het vandaan komt, kun je weinig doen denk ik. En wat je wel kon doen (zoutoplossing) heb je al gedaan. Ik zou dus afwachten. ik weet trouwens precies wat je bedoelt, ZL heeft voor de zoveelste keer een loopoor en het pus loopt eruit, al twee weken. Stinken joh, niet te zuinig! Hij zit nu aan zijn tweede kuur (voor deze ontsteking dus, buitenoor is inmiddels ook ontstoken en oorschelp trekt blauw weg), hopelijk slaat het aan. Maar ja, dan is het wel duidelijk dat het van het oor komt en kun je er wat mee..
Kijk even achter het oortje, daar had mijn dochter het in de kraamtijd van niet goed afdrogen, een beste smetplek!