..en we hebben het niet eens gemerkt! Arme arme kleine drol, ik heb zo'n medelijden met hem. Ik probeer me niet schuldig te voelen want ik weet hoe dat gaat met die kleintjes maar toch.. Alleen, onze tandarts is niet bereikbaar en er staat geen noodnummer op het bandje. Wat moet ik nu doen? Ik wil er eigenlijk morgen wel even naar laten kijken want het deed hem pijn met tandenpoetsen en ook toen ik mijn vinger erop legde. Het zijn maar twee stukjes, in het midden van zijn twee voortanden dus net alsof er een extra gat voor een rietje zit . Mijn zoontje is vast niet de eerste bij wie dit gebeurt, help, ervaringen? Wat hebben jullie gedaan?
Nou eigenlijk niks aan gedaan Bij mijn zoon is er 1 voortand afgebroken en hij heeft daar totaal geen last van. Omdat het melktanden zijn, wilde tandarts het zo laten, prima.
Ach wat sneu zeg. Voel je je ook schuldig dat je niks hebt gemerkt. Deed blijkbaar niet zo'n pijn of je hebt een kleine bikkel! Bij mijn zoontje is ook een flink stuk van zijn ene voortand afgebroken. Ben toen ook bij de tandarts geweest omdat het randje best scherp was. Maar de tandarts deed er niets mee. Het tandje bijslijpen zou kunnen maar dat geeft alleen maar trauma. En het scherpe slijt snel genoeg. Wat ik wel even zou bekijken is of de tanden niet los zitten of dat het bij de tandhals bloedt.
Dan heb je idd een bikkel.want hier was het toen flink krijsen. Wij zijn wel even langs de tandarts geweest maar die deed er niks aan omdat het randje niet scherp genoeg was en hij haar geen trauma wilde bezorgen. Tand is nu grijs.
Oh nee dan heeft hij straks misschien twee grijze voortanden! Jemig Maar het doet hem ook wel pijn, dan ligt er toch wat bloot? Is dat gewoon wennen dan? Ik zal zo eens proberen of ik een tandarts kan bereiken.
Oh jeej dat is schrikken! Ik weet idd dat er meestal niets wordt gedaan, omdat het melkgebit is. Maar zou wel even laten kijken of er iets los zit ofzo. Ik heb in mijn volwassengebit hetzelfde gehad, twee keer gevallen, en dat slijpen is echt niet leuk! Je kunt trouwens als het goed is in de plaatselijke krant het nummer vinden van een dienstdoende tandarts, of even googlen.
Ik zou toch ook even langs de tandarts gaan.. En als hij echt veel last heeft dit weekend nog. Sterkte wat zielig voor je ventje.
Als die last blijft houden sowieso even laten kijken maar die pijn kan natuurlijk ook komen omdat die toch een klap op zijn tanden heeft gehad en dat geeft een beurs gevoel. Onze zoon was 2,5 jaar toen die heel ongelukkig op de rand van een stoeltje viel en zijn hele voortand met wortel en al op de grond lag.Was op een zondag en toen dienstdoende tandarts gebeld maar hoefde ook niet langs te komen want ze deden er toch niets aan omdat het een melkgebit was.We hebben zeker 5 jaar tegen een gat moeten aankijken maar ondertussen heeft die er prachtige tanden voor teruggekregen dus zijn blijvende tanden hebben er geen schade aan ondervonden. Hier was het trouwens behoorlijk krijsen en een enorm bloedbad pfff.Ik had er toen ook echt een aantal dgn flinke buikpijn van moet ik zeggen. Bij twijfel gewoon even laten kijken/Je kunt hem tegen de pijn ook een pcm geven. Sterkte met je kindje!!
Hier ook gebeurt afgelopen zomer, onze kleine man was toen 20 maanden. Bij thuiskomst (we waren op vakantie) maar even aan de buuf gevraagd die tandartsassistente is en die zij ook, we doen niks ivm met mogelijk teauma oplopen, puur afwachten of hij zwart wordt of niet. Bij onze kleine man is hij ietwat grijzer geworden dan de rest maar je ziet het bijna niet. Succes!
Hier pas gehad met Amber 2 jaar was tandje ook afgebroken moesten gelijk naar tandarts toen hebben ze er een fluoride laagje overheen gedaan en moesten we 2 weken later terug komen om te kijken hoe het ging , alleen bleef ze wel steeds klagen tandje au tandje au en tandarts vond het er nu ook erg vreemd uitzien , dus kregen we de keus of gelijk verdoven en eruit trekken of naar kaakchriurg en onder roesje eruit halen , we hebben gekozen voor het eerste omdat ze steeds banger werdt voor alles en ze er dan maar mooi gelijk vanaf was .. en ben blij dat we dat gedaan hebben nu eet ze weer goed en drinkt ze weer zonder pijn .. en heeft ze er hele verhalen over .. Dus laat het zeker even nakijken bij de tandarts
zo zag het eruit nadat we naar de tandarts waren geweest alleen was het maar voor korte deur het werdt ook hele maal geel , nu is de tand er helemaal uit en zit er al mooier uit dan laatste foto , maar nu eet en drinkt e gelukkig weer en heeft ze er geen last meer van