Hoe dreumes in draagdoek?+vraag over slapen in doek/wagen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 1981Mama, Apr 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ha Ladies,

Binnenkort gaan wij er een paar dagen uit (Disneyland) en ik vroeg me eerder al af of onze dreumes van 20mnd en 14 kilo nog in de draagdoek kon. Dat werd door diverse dames bevestigd.

Wij hebben een (niet stretch) draagdoek (zo'n lange lap). De laatste keer dat we hem hebben gebruikt was ons zoontje 10mnd. Toen gewoon geknoopt op de enige manier die ik ken, buik op buik zeg maar, en de draagdoek onder de billetjes door gevlochten.

Nu vroeg ik me af of dat nog steeds de ideale manier was voor een dreumes? of kan je hem ook andersom er in hangen op de een of andere manier? of op de rug? Mijn man zal hem dan "dragen", dus er zitten geen borsten in de weg ;) (hij heeft wel een buikje).

Mijn dreumes is altijd al heel alert geweest, wil alles zien en meemaken en valt nooit in slaap (behalve in bed). Hij is ooit 1x in slaap gevallen in de wandelwagen, ik wist niet wat ik meemaakte. Hebben jullie tips over of ik hem kan laten slapen in de wagen en hoe? Hij wordt WOEST als je een doek over de kap hangt dus dat is niet ideaal. Hij slaapt normaal op zijn buik dus ik zie wel dat dat ook niet bijdraagt aan een oplossing. Ik neem iig zijn slaapknuffeltjes mee (aan een speenkoord zodat ze niet weg raken).

Ik heb me er al lang bij neergelegd dat we evt gewoon terugmoeten naar het huisje voor een slaapje (Davy Crocket). Maar het is wel leuker als we in het park kunnen blijven.

(Zelf was ik nooit nu al met hem naar Disney gegaan hoor, maar we zijn uitgenodigd om het mijn vader en vrouw, en mijn stiefzusje en gezin te gaan, die hebben wel kinderen in de juiste leeftijd hiervoor)

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Wij dragen onze dochter van 21 maanden nog wel op de buik op korte stukjes, maar met 14 kilo wordt dat denk ik wel heel zwaar, ik zou dan naar rugdragen kijken. Zelf kon ik niet zo goed vriendjes worden met de doek, dus wij gebruiken draagzakken, eerst een bondolino en nu een tula toddler. Voor de doek kun je op youtube heel veel filmpjes vinden voor verschillende knopen.
    Als je wel veel hebt geknoopt eerder, dan moet het wel gaan. Misschien kan je man even kijken of hij het buikdragen nog volhoudt met dat gewicht?

Mijn dochter valt ook niet vaak in slaap, maar als dat wel gebeurt, dan is het gewoon zittend en dan gaat de wagen pas in de ligstand als ze al slaapt. Dwingen met een doek en al liggen, zou hier ook niet werken.

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Ik zie nu in een ander topic dat je ook niet gek bent op de doek. Ik zou dan eens kijken voor een peuterdrager, met een tula toddler ofzo kun je nog heel lang doen, want die start bij broekmaat 92. Omdat mijn dochter heel lang is, zijn we expres gegaan voor een peuterdrager die wat groter start en ook wat groter eindigt, want ik denk niet dat we daarna nog voor een kleuterdrager willen gaan. Goedkoop zijn ze niet, maar ze zijn wel prima door te verkopen geloof ik (wij geven dingen meestal weg ;)).

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    ik zie inderdaad dat de tula toddler wel geschikt is voor ons. Ik ben heel lang, en heel dik momenteel, maar de banden zijn zo te verstellen dat dat zelfs zou passen.

lijkt me wel makkelijker dan hannessen met die lange doek iig. Maar ik vind het best wel duur voor de 4 dagen disney (en 10 dagen vakantie later dit jaar). Niet dat ik arm ben (ook niet stinkend rijk helaas) maar ik vind het wel duur voor die totaal 14 dagen. Maar als het een wereld van verschil maakt dan is het nog te overwegen uiteraard.
    (heb net ook 50,- uitgegeven voor extra opbergruimte onder wandelwagen en nog vakantie-accesoires voor hem uiteraard)

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

Dec 1, 2014
    7,394
    5,298
    113
    Kijk maar eens op marktplaats, sommigen worden voor meer dan de nieuwprijs weer verkocht (vanwege de printjes ;)), de meeste voor een paar tientjes eronder, dus dan kost hij netto een paar tientjes :)

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,100
    3,487
    113
    Er zijn ook draagzakken te huur, misschien is dat een optie. Bij consulenten die verhuren kun je ook altijd even passen, dan weet je precies wat er fijn zit voor jullie.
    Voor de een is de tula heel fijn, voor een ander zit hij voor geen meter.
    Zelf heb ik een Isara toddler, te gebruiken van maat 80 tot 104.
    Maar er zijn nog veel meer opties. Bij Rose en rebellion. Kokadi toddler xl. En nog veel meer.
    Ook met de doek is wel goed te dragen met 14 kilo. Al denk ik dat een draagzak een stuk fijner is dan steeds opnieuw moeten knopen. Zeker als je het knopen niet zo gewend bent.

7. Sundew

Sundew Actief lid

Sep 7, 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik weet niet waar je woont (ik in ZH) maar ik heb een Hoppediz Hop Tye Brest die je wel mag lenen. Daar kan je ook mee rug dragen en hoef je minder te knopen dan een doek

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    Ofbeen consult rugdragen doen. Ik heb onlangs de double hammock leren knopen, ideaal met 12 kg op mn rug.

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    met een geweven doek kun je rugdragen maar zo te horen ben je niet heel erg ervaren. Een consult kan dan de opossing zijn of toch een peuterdrager kopen/huren.

Share This Page