Alternatief middagboterham?

Discussion in 'Voeding' started by Divarg, Jan 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Ik woon in het buitenland maar omdat we allebei gewoon Nederlands zijn, zijn we met een maand of 6 begonnen met de middagboterham voor onze dochter. Dat gaat niet zo van harte merken we en omdat ze waar wij wonen warm lunchen dacht ik dat het wellicht toch beter zou zijn ook voor lunch een warme maaltijd aan te bieden. 'S avonds eet ze dat immers ook erg goed. 'S morgens krijgt ze al speltpap waardoor ze ookal koolhydraten binnen krijgt dus 3 uur later een boterham lijkt me niet veel bijdragen, zeker met haar eetlust en tempo.

Is dit een idee denken jullie? Wat zou ik dan qua hoeveelheden moeten aanhouden? Haar avondmaaltijd bestaat ongeveer uit 25 gram vis/vlees, 60 gram aanaardappel/pasta en 80 gram groenten.

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    En wat eten jullie 's avonds?

Je zou bv. tussen de middag gewoon de warme maaltijd kunnen geven als jullie dat dan ook eten.
    Dan 's avonds opnieuw een boterham proberen en als ze dat niet wil evt. pap uit een bordje geven?

3. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Gewoon een warme maaltijd geven, heb ik ook heel lang gedaan en doe het nog steeds regelmatig :) Brood is lang niet zo 'gezond' als men wel eens zegt. Dus gewoon lekker nog een warme maaltijd, het liefst met lekker veel groente. Kan echt geen kwaad, is juist vaak gezonder en tussen de middag warm eten is zeker voor die kleintjes alleen maar heel goed! Ik heb trouwens geen idee hoeveel ... ik gaf altijd tot dl genoeg had. Dat is de ene keer veel, de andere keer wat minder. Kinderen kunnen dat meestal prima zelf aangeven.

4. Divarg

Divarg Bekend lid

Oct 12, 2014
    913
    21
    18
    Bedankt Goldsword, dat was mijn idee inderdaad ook al! En handig, kook ik 1 keer per dag wat meer, krijgt ze het 's avonds gewoon nog een keertje :)

@Olifantje, 's avonds eten we ook gewoon warm en dochter ook.

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

Aug 30, 2013
    4,026
    184
    63
    Spanje
    Ik woon ook in een land waar tussen de middag warm gegeten wordt maar ik doe het toch op de Hollandse manier :) vind ik prettiger. Tussen de middag wat brood met beleg en melk en Savonds een warme hap. Wij eten zelf vaak pas warm rond een uur of 3 en dan slaapt ons zoontje

Share This Page