Vanavond is het 1 jaar geleden, dat we te horen kregen dat mijn zus euthanasie wilde.. de huisarts was er, en heeft met haar, haar man, onze vader en moeder besloten dat het zo niet verder ging, en ze koos er voor om te gaan slapen. Dit was al een schok, maar we wisten die week daarvoor dat het al van toepassing zou zijn als het te erg en ondraaglijk zou worden. Ze wilde het deze avond nog niet omdat ze graag nog een dag met haar man wilde zijn. Zaterdagavond 22 september werd het toegediend, ze was er klaar voor, mijn vader, moeder, zus en haar man namen afscheid, door welterusten te zeggen. Na een smsje van mijn moeder dat het was toegediend, dacht ik, ''mooi, ze kan nu gaan rusten, heeft straks geen pijn meer''. Er werd gezegd dat dit een dag kon duren, dagen, zelfs 2 weken voor het over was! Anderhalf uur later, telefoon, mijn moeder.. oh denk ik, ze zal me vertellen hoe het gegaan is.. Ze was al overleden.. Haar lichaam was helemaal op, zo hard gevochten, maar niet mogen winnen.. Jitske ontdekte in 2008 een knobbeltje onder haar oksel, borstkanker. Na een borstamputatie, bestralingen en chemo kuren dachten we dat het voorbij was. In 2009 zaaide het uit naar haar longen en ook dit werden bestralingen en chemo kuren etc etc. In 2010 werd zij clean verklaard en ze heeft een heel jaar lang kunnen genieten.. Tot eind 2010.. het was toch uitgezaaid, weer in haar longen, in haar nek, en uiteindelijk is het in de jaren uitgezaaid tot een tumor in haar hoofd en in haar botten zat het ook.. 2012 werd bekend dat ze dit niet zou overleven.. ze heeft er wel het beste van gemaakt, en nog keihard gevochten tegen deze strijd! We hebben in juni 2012 foto's met z'n allen gemaakt, dat wilde ze graag voor ons. Maar in september ging het zo achteruit dat ze niet meer kon. Ik ben trots op haar, trots op mijn lieve zus, met wie ik veel heb gedeeld, waarmee ik veel mee heb gelachen, lekker samen shoppen, en jongens kijken Ik wilde haar op het laatste moment toch bij mijn bevalling hebben, ze heeft Emma geboren zien worden, en daar ben ik heel blij mee. Ze heeft haar nog kunnen vast houden, mogen knuffelen.. 26 september 2012 zou ze 30 jaar zijn geworden, helaas heeft dit niet mogen gebeuren. Ik hou van je Jitske, zal je nooit vergeten! Morgen gaan we met de hele familie naar het graf, om een witte roos neer te leggen.. daarna naar mijn zwager toe en daar lekker hapjes, drankjes, foto's kijken, praten, lachen, grapjes maken.. Wat Jitske graag wilde: 'Doe wat je altijd deed..' Dit is een foto van mij en broers en zussen, Jitske is degene in het wit. Nu helaas nog maar met z'n vijven..
digiknuffel! zit het hier met tranen in mijn ogen te lezen, dus ik kan me niet eens indenken wat er dan door jullie heem moet gaan. Sterkte morgen en maak er samen een 'mooie'dag van!
Heel veel sterkte voor jullie allemaal. Ze klinkt als een sterke jonge vrouw. Dit is gewoon zo'n vreselijke ziekte die niet zou mogen bestaan. Sterkte. Gr MB2005.
Wat verdrietig en vreselijk dat je je zus moet missen! En wat verdrietig en vreselijk dat een jonge meid die volop in het leven hoort te staan dit overkomt..... Heel veel sterkte!
Jeetje wat heftig zeg! Mijn zus is mijn beste vriendin, ik kan me niet voorstellen wat je hebt doorgemaakt! Heel veel sterkte.
Kippenvel bij het lezen van je verhaal Heel veel sterkte meid, elke dag is moeilijk maar sommige dagen net nog een beetje meer. Ik weer er helaas alles van hoe het is om je zus te moeten missen. Dikke knuffel!
Wat een enorm verlies.. Heel veel sterkte en ik hoop dat jullie een goede dag hebben met elkaar, in herinnering van je zus
Wat erg om je zus zo jong al te moeten missen... Maak er morgen een fijne dag van met de mensen die je lief hebt!