Hondje gekocht, echter nu in twijfel... hulp en raad gevraagd!

Discussion in 'De lounge' started by Bo20, Sep 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

Jun 8, 2006
    2,696
    0
    0
    HR
    Hoi dames,

Wij hebben dit weekend een drie-jarige Franse Bulldog (teefje, fawn kleurig) in huis gehaald. We hebben specifiek voor een wat ouder hondje gekozen omdat we 'dachten' dat deze al zindelijk zou zijn en minder 'zorg' nodig zou hebben. Zaterdag bij het hondje wezen kijken en met ons maar ook met onze dochter van bijna 2 is er een klik. Toch, bij aankomst thuis blijkt het hondje niet aan de lijn te willen lopen en na een eerste nacht in de woonkamer ook ab-so-luut niet zindelijk te zijn. Ook ruikt alles naar hond in ons huis en dat is iets waar ik absoluut niet tegen kan. Ondanks dat het een lieve hond is, vraag ik me nu af of we wel de juiste keuze hebben gemaakt.

We hebben gisteravond een bench opgehaald, die nu in de bijkeuken fungeert als 'hok'. Maar nu ik een dag op kantoor zit (de hond is 4 dagen per week alleen overdag), maak ik me wel zorgen.

Ondanks dat we het voor ons en voornamelijke onze dochter zo leuk vinden, een hondje, weet ik niet of we de goede keuze hebben gemaakt. Kan er gewoon niet aan wennen.

Wat zouden jullie in een dergelijke situatie doen? Of moet ik het gewoon meer tijd geven?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Is het niet zo dat het hondje de eerste nacht/nachten gewoon van de spanning en alles zijn plas en poep niet kon ophouden?

Wij hadden vroeger een hondje en die poepte ook altijd alles onder wanneer ze ergens anders was als thuis.

Als ik jou was zou ik het zeker meer tijd geven! Na één weekendje al afknappen op een hondje vind ik wel erg snel. Tja, en honden ruiken nou eenmaal, had je van tevoren ook kunne bedenken.

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Maar wat zeiden de vorige eigenaars dan van het hondje?

Ik vind wel dat je het minstens een kans moet geven, misschien is het idd een kwestie van wennen

4. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Tja lastig. Maar uit je verhaal begrijp ik nu dat je van plan bent je hond 4 dagen per week in een bench te laten zitten en eventueel de nachten ook??? Of snap ik je nu helemaal verkeerd?
    Want dat lijkt me voor het beessie geen houdbare situatie.

Wij hebben ook een volwassen hond in huis gehaald. Bleek ook niet zo vlekkeloos te verlopen als gehoopt. Een paar maanden terug is er een gedragstherapeut aan huis geweest om e.e.a. te proberen op te lossen. Op zich zit er verbetering in nu. Misschien is dat wat voor je. Maar je moet dan wel erg veel energie steken in een hond die je nu net hebt.
    En blijkt het toch niet te werken dan ga je je wel elke dag meer hechten aan een huisdier wat misschien toch niet bij je kan blijven.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik wil niet bot overkomen hoor.

Maar wat verwacht je van een hondje dat zo bij zijn vertrouwde plekje wordt weg geplukt!;)

Het hondje is waarschijnlijk erg nerveus/bang wanneer hij s'nachts alleen is..

Misschien had je je in eerste instantie iets beter kunnen verdiepen in het soort hond wat je in huis haalt.

En ja, een hond ruik je nou eenmaal..

Hopenlijk werkt een bench goed! En geef je de hond een kans!;)

6. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Wij hebben ook een franse ook fawnkleur, 3jaar reu! :)
    Leuke beestjes echt geweldig.
    Ik zou het even aankijken, voor die hond is het natuurlijk ook wennen.
    En dat het huis naar hond ruikt is normaal, wij hebben van die airwick sprays in huis en je ruikt de hond bijna niet.
    Weet je niet waarom de oude eigenaar de hond weg deed?

7. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Heb maar 1 advies, terug brengen.

Is voor de hond beter en voor jullie.

Hoe kan je het over je hart verkrijgen om een hondje wat je net hebt nu al meteen heel de dag alleen te laten. ?

En een hond schaf je niet aan omdat het zo leuk is voor je kind.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ben het eigenlijk wel met Fleurrebel eens nu ik je stukje zo nog eens lees.

Je hebt net een hondje gehaald die uit zijn vertrouwde omgeving is weggenomen, je ergert je aan zijn geur etc, en nu zit hij ook nog eens hele dag alleen thuis? Toch niet de hele dag in die bench hoop ik he?

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Wij hebben thuis een mechelse herder. Zij is ook vaak alleen, eerst hadden we een bench, nu is ze gewoon in de kamer. Ons huis ruikt helemaal niet naar hond?! Wel hebben we last van de haren, maar dat weet je van tevoren. Wij hebben haar sinds ze pup is, dus dat zal toch anders zijn. Maar inderdaad misschien even weten hoe de hond bij de vorige eigenaars was en waarom hij weg moest?

Kennissen van ons hebben een keer uit het asiel een hond gehaald, ging de eerste weken perfect. Totdat bleek dat de hond verlatingsangst had en dus niet alleen kon zijn. Dit ging helaas niet samen met hun leefstijl en twee kleine kinderen. Zij hebben toen de moeilijke beslissing gemaakt om de hond terug naar het asiel te brengen.

10. lieselot

lieselot Bekend lid

May 29, 2006
    591
    0
    0
    Politie
    Assen
    Mag ik vragen hoeveel uur ze dan die 4 dagen alleen is?
    Want franse bulletjes willen niet graag alleen zijn, tuurlijk kan een paar uurtjes geen kwaad maar, het zijn echte gezelschaps dieren en willen dolgraag bij mensen zijn...
    Wij hebben zelf ook een fransje en die brengen we naar mijn ouders als hij langer dan 3 uur alleen zou zijn....
    Verder is het natuurlijk voor haar allemaal nieuw en eng, logisch dat het nog allemaal niet van een leijen dakje gaat.... geduld is in deze een schone zaak....
    Maar ik zou er toch goed over nadenken of dit ook wel het beste is voor haar want, nogmaals ze willen liever niet alleen zijn....

11. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik neem wel aan dat de hond tussen de middag even uitgelaten wordt trouwens? Dat gebeurt bij ons altijd wel!

12. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Vind wel dat je al snel opgeeft ( hoe graag wouden jullie een hond?)
    en vind hem 4 dagen alleen laten ook erg veel , beestje heeft er ook niet voor gekozen om weggehaalt te worden uit zn vertrouwde omgeving. Hij heeft tijd nodig en ja een beest in huis ruik je nu eenmaal. Ik denk dat jullie je er beter in hadden moeten verdiepen voordat je een hond aanschaf want ook een hond heeft veel liefde en aandacht nodig

13. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

Jan 5, 2009
    727
    0
    0
    Ja dat vind ik ook...Dat had je van te voren toch ook kunnen bedenken? De hond is ineens in een vreemde omgeving en heeft de tijd nodig om te kunnen wennen.

Ik zou het dus zeker de tijd geven, het is een hond en niet een artikel die je zo weer kan terugbrengen als het je niet bevalt...!

Succes!

14. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Mijn hondje was 5 toen we der kregen en zwaar mishandeld. Was ook totaal niet zindelijk, maar door met haar naar buiten te gaan als ze het aangaf en het steeds te minderen doet ze het nu prima met 4x per dag uitlaten.

Een hond wordt uit ze vertrouwde omgeving weggehaald, een nieuwe ingetrokken en dat kunnen ook zenuwen zijn van iets nieuws.

Kan zelf erg boos worden als mensen een diertje nemen en als het niet aanstaat de diertjes maar ergens anders laten wonen of weg doen (bedoel dit naar naar TS toe hoor).

Ik vind dat je een dier neemt om voor te zorgen net als een kind :) Die doe je ook niet zomaar weg.

Overigens heb ik een week vrijgenomen om lekker bij het hondje te zijn en haar te laten wennen :) En dat ging goed hoor :D.

Ik zou zeggen. heb geduld, doe hem gewoon aan de lijn en 4 dagen in een BENCH is echt waardeloos voor een hond :(. Dat beestje heeft rust nodig en moet lekker kunnen liggen waar hij wil (behalve op de bank :p).

Succes.

15. diaantje17

diaantje17 VIP lid

Jun 21, 2007
    5,319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    hey meis..

Wat heb je nu weer op je hals gehaald hahahha
    Is natuurlijk heel leuk een hondje..maar kost ontzettend veel tijd en energie ..die je straks moet gaan verdelen met een prachtig brusje op komst..
    Hoe ga je het doen als de kleine slaapt etc..*tuurlijk..gewoon in de wagen is een optie..maar je bent er stiekem toch best drukker mee dan dat je w.s voor ogen had..*
    Een hond ruikt naar hond...en met regen nog meer;)..maar zoals gezegt..met wat verfrissers is het goed tedoen hoor ..:D
    Tja..houden of wegbrengen..dat is een keuze die je zelf moet bepalen..
    Maar als ik voor de keuze stond ...kwam er geen hond in huis..

*hiihi..bedenk me net..ik stond ook voor die keuze na het overlijden van onze hond die we 13 jaar gehad hebben..mis het beestje nog steeds enorm..maar nu met Meagan ben ik zo blij dat we niet voor een andere hond zijn gegaan..we kunnen gaan en staan waar we willen, geen dure rekeningen van de dierenarts etc..*

16. Yotsuba

Yotsuba Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    1,980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Sorry als ik eventueel wat cru reageer maar ik kan hier erg verdrietig van worden.
    Maar eerst een paar vragen voor ik oordeel.

Waarom heb je niet eerder nagedacht over de gevolgen van een hond in huis halen?
    Ken je het ras?
    Is dit jullie eerste hond?

Als de hond 4 dagen alleen thuis is, wordt hij dan ook niet uitgelaten?!

17. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Helemaal mee eens met de reacties hier.
    Een hond is eigenlijk net een kind, houdt er gewoon niet van om in een vreemde omgeving *want dat is het nog voor hem* alleen te zitten.
    Als ik die hond was zou ik ook van angst alles laten lopen, helemaal als je 4 dagen alleen zit, die hond wordt dood ongelukkig zo:(
    Die moet eerst wennen, met jullie erbij. Dan zul je zien dat het na een tijd veel beter gaat.
    En een hond nemen om de reden dat het leuk is voor je dochtertje is een verkeerde reden, sorry dat ik het zeg.
    Jullie moeten het allemaal willen een hond, niet omdat het je zo leuk lijkt voor haar.
    En tuurlijk ruikt een hond soms, helemaal als hij nat is.
    Het is ook maar net hoe je hem verzorgt want hij hoeft niet te stinken/ruiken.

:$:(;)

18. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Ik zeg ook altijd je neemt een DIER zorg er dan voor alsof het je kind is, die doe je ook niet zomaar even weg!!!!!

Een dier is zo ontzettend trouw aan ze baasjes en stralen onvoorwaardelijke liefde uit!

19. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ohkee... ik reageer toch maar...

Uhm, een hond aanschaffen is natuurlijk niet zoiets als een trui, maar dat besef je ook wel. Tis niet zo van als ik het niks vind, doe ik hem terug. Een hond wel of niet in huis nemen is een weloverwogen keuze. En idd, zoals eerder genoemd, een hond of wat voor een dier dan ook neem je niet alleen voor je kind.

Tuurlijk moet het beestje eerst wennen, wordt zelf maar uit je eigen omgeving gehaald en van je verwacht dat je binnen een week helemaal jezelf weer bent, gaat niet lukken!

Heb geduld, neem de tijd met en voor het beestje, gaat vast helemaal goedkomen! Suc6 in elk geval!

20. marciaatje

marciaatje Actief lid

Feb 6, 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Ik zou het sowieso meer tijd geven.... En niet meteen na een paar dagen opgeven als het even niet meezit. Het hondje moet hoogstwaarschijnlijk wennen aan de nieuwe situatie.

Wel jammer dat het hondje zoveel alleen zit. Ik ben daar geen voorstander van. Hopelijk wordt hij tussendoor uitgelaten.

Huisdieren vergen nou eenmaal zorg. Dit had je van te voren ook kunnen bedenken.

Hopelijk komt het helemaal goed voor het hondje en mag hij bij jullie blijven!

Share This Page