Krijgt ie genoeg binnen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by moi78, Sep 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Goedemorgen,

Een vraagje mbt mijn kleine mannetje!

Lukas is nu 7,5 maand en groeit super! Hij drinkt sinds maandag weer melk! Hij kreeg voorheen Pre voeding, maar ineens wilde hij die niet meer... Had een proefzakje opvolgmelk 2, en ik dacht, baat het niet dan schaad het niet.. Dus geprobeerd, en meneer drinkt weer graag melk!!

Hij heeft als volgt:

0730 fles 210+7 waarvan hij ca70cc laat staan
    1030 fruithapje 190g
    1330-1400 fles 210+7 waarvan hij ca 70cc laat staan
    1700 groenten 190g of 100gr plus 90gr yoghurt
    1930 fles 210+7 waarvan hij ca 70cc laat staan

Krijgt hij genoeg binnen nu?

Ons mannetje is heel vlot, en staat sinds een weekje heel de dag, hij is dus erg actief... Moet ik hem meer geven???? Of kan ik beter het schema aanpassen???

2. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Hoi nog even een update... L.ukas weigert momenteel alle melkflessen... Ik heb hem voorheen Pre gegeven, en nu opvolgmelk 2 (milupa). Het ging een paar dagen goed, maar nu zodra hij het proeft, na 2 slokken spuugt ie de speen uit...

Ik heb nu dus alweer een tijdje pap gemaakt ipv melk... Maar ja, dan komt ie niet aan de hoeveelheid melk die hij per dag nodig heeft...

Yoghurt eet ie heeeel graag, en ik ben benieuwd wanneer je een uk echte melk mag geven... Want hij moet toch de voeding binnenkrijgen of niet...

Sorry voor de vervelende vragen hoor... Hij eet overigens fruit, groente heel goed! Vandaag een boterham met boter gegeven tussen de middag ipv melk of pap...

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Dat geeft niks hoor. Daarvoor zijn wij. Fijn dat het eten van groente en fruit goed gaat maar melk is inderdaad ook heel belangrijk. Tot 8 maanden kun je zo'n 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur geven, tussen 8-10 maanden is het voldoende om gemiddeld 600 ml per 24 uur te geven. Als minimum kun je voor nu 500 ml aanhouden. Misschien kun je de melk eens koud aanbieden of een fruitshake van maken (banaan erdoor)? Wanneer 235 ml in 1 keer te veel is kun je ook wat vaker net wat minder aanbieden.
    Groetjes Angelique

4. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Dank je wel voor je tip met de banaan!!!! Dat wist ik niet dat je dat kon doen... Ik heb nu elke keer met die aangemaakte melk een papje gemaakt... Zodat ie het toch binnen krijgt... Zodra hij de melk proeft, dan blegh!

5. moi78

moi78 Fanatiek lid

Jul 19, 2010
    4,213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Hoi Angelique,

Even een update... L.ukas drinkt sinds 2 dagen weer melk! Gewoon wat hij hoort te drinken, en hij eet ook goed, en slaapt weer snachts!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik weet echt niet wat het was, maar een maand lang etteren bij het eten, slecht slapen snachts... Pfffff nu genieten dus!

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Bedankt voor je update!
    Wat fijn zeg :)!!
    Groeten Angelique

Share This Page