Wanneer uit Maxi cosi?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ilsev85, Apr 21, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Misschien ga ik nu wel een hele stomme vraag stellen... :)
    Maar ik vraag me echt af wanneer het nu precies tijd is om over te stappen naar een gewoon auto stoeltje.
    Ik hoor zoveel verschillende verhalen. Natuurlijk weet ik dat hij zolang mogelijk in de mc moet blijven voor de veiligheid en dat wil ik dan ook, maar ik vraag me af of het nu nog wel zo veilig.

Als hij in de mc zit, steken zijn voetjes flink uit (dat is niet erg, dat wist ik al), zijn hoofdje steekt nog niet uit, maar ik heb het idee dat zijn schouders al wel een stuk boven de gordels uitkomen. Daar waar de gordels uit de mc komen zeg maar...

2. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    het belangrijkste punt om aan te houden is dat het hoofdje niet er boven uit steekt

(heb aantal jaar bij prenatal gewerkt en dit was de regel die we hanteerde)

3. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Dus hij zou er voor nu nog in kunnen blijven ook al sluiten de gordels niet meer aan op zijn schouders?

4. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    heb je de gordels al op grootste stand staan ? dan bedoel ik niet qua lengte maar in de bovenste gaten :)

en wat is zn gewicht? maxi cosi is voor ongeveer tot 13 a 15 kilo

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Zolang als ze er goed in zitten en ook goed vast kunnen erin laten. Hier blijven ze er sowieso tot 18 maanden in

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

Jun 26, 2012
    1,898
    4
    38
    mijn zoontje van 13 maanden is er net uit omdat zijn hoofdje aan de bovenkant er bovenuit komt. Volgens mij is dat de belangrijkste regel.

Na de maxi cosi overstappen op een achterwaarts stoeltje is het veiligst. Dan kun je eventueel wel wat eerder overstappen.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoofdje is de belangrijkste richtlijn geloof ik, die mag niet uitsteken. Verschilt erg per kindje wanneer dat wel gebeurt, sommige kindjes hebben kennelijk lange benen en korte rompjes en andere kindjes juist andersom. Mijn dochters hoofd stak met 12mnd over de rand, dus toen ging ze over op een andere stoel. Achteraf had ik graag een achterwaartse stoel gekocht als vervolgstoel.

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier overgegaan toen hoofdje er bijna overheen kwam. Dat was met 14 mnd ondanks flink kind. Jongste is naar een achterwaartse stoel overgegaan.

9. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Wij gaan snel over. Hoofdje komt er al bijna bovenuit. Hij zit ook niet fijn meer, hij is lang en breed voor zijn leeftijd, ondanks zijn 9 maanden. Volgende maand halen we een nieuwe.

10. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Wij zijn sinds een paar weken over op de groep 1 stoel. Alhoewel zijn hoofdje net niet boven de rand uit kwam vond ik de maxicosi niet veilig meer. Hoe strak ik de gordels ook aantrok, meneer wurmde zich zo los dat hij er rechtop in zat :s

11. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,817
    2,674
    113
    Hier met 13 maanden overgegaan op een achterwaartse vervolgstoel omdat haar hoofdje boven de rand uit kwam.

12. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    De oudste ging over rond de 14 maanden omdat ze het toen op een gillen ging zetten zodra ze de stoel zag. Qua lengte en gewicht had ze er best nog kets langer in kunnen zitten.
    Onze jongste zit er nog steeds in en qua lengte zou het nog kunnen. Maar omdat ze met de voetjes zichzelf en de stoel omhoog schuift komt ze in een rare (voorovergebogen) positie te liggen. Dus nu kijken we een beetje rond naar de opvolger.

13. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

Apr 19, 2013
    609
    17
    18
    Female
    Psychologie
    AadR
    Hier vind zoonlief de mc van begin af aan al niet zo leuk (en dat wordt ook wel steeds erger )daar kijk ik maar niet naar :).
    Zijn hoofd komt er nog niet bovenuit, daar heeft hij nog wat cm over. Wel zitten die gordels idd op de hoogste stand.
    Maar hij zit dus nog veilig genoeg? Want dan laat ik hem nog zo lang mogelijk zitten, veiligheid gaat boven het wel of niet leuk vinden voor hem!

14. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Zodra de kruin over de rand steekt moet je kindje over.
    of als het een gewicht van 13 kilo heeft bereikt.

Hier waren ze er al vroeg uit omdat het reuzen van kids zijn.
    kwamen al erg snel met hun hoofd boven de rand uit :(

Hoop dat nr 4 ietsjes kleiner is maar die kans is. Vrij klein.

mijn dochter heeft er met haar 8 mnd het langst ingezeten en toen kwam haar hoofdje boven de rand toen over gegaan naar achterwaarts autostoel.

15. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier ook over. Altijd de mv al een rotding gevonden voor onze zoon. Vind deze stoel veel praktischer. Daarnaast is meneer ook wat rustiger. In de mc wurmde hij zich los waardoor hij voorover hing en zo in slaap viel. Levensgevaarlijk en doodeng om je kind zo slapte zien hangen voorover. Gelukkig was hij gewoon in dromenland maar mijn leven is 10 jaar verkort. Nu dus maar gewoon in de groep 1 stoel.

Share This Page