mijn zoon eet vrijwel geen groente. Fruit gaat als een trein, zo 3 stuks per dag, maar alles wat groen is (en ook andere kleuren groente trouwens ) hoef meneer niet. het enige dat ik er momenteel in krijg is pastasaus, met gepureerde groente er door, en spinazie. That's it. wie heeft er tips en trucjes om er wat meer groente in te krijgen? want 2 dingen vind ik toch wel heel erg weinig.
tomaatjes vindt hij heel vies, hij stopt ze overigens wel altijd in zijn mond, maar spuugt het dan weer uit, wortel hetzelfde. Komkommer eet hij heel soms wel, maar ook maar minimaal helaas ....
Gegrantineerde groentenschotel? Eet hij dat niet? Als het onder wat kaas bedolven zit? Groentenpannekoeken? Wraps? Met kip en groentjes?
Soep? Zelfgemaakt, met veel groente? Hier ook zo'n fase gehad trouwens en dan aten we gewoon twee keer per week pasta.. Gelukkig zijn we toch al geen fan van aardappels, groente, vlees hier..
gegratineerd heb ik nog niet geprobeerd, dat is zeker een idee, bedankt! Hij is verder allergisch voor tarwe en ei, dus wraps en pannekoeken gaan m niet worden helaas.
Je kunt beiden goed maken van speltmeel en zonder ei. Ik wil de recepten wel voor je sturen als je interesse hebt
2 keer per week de groenten onder puree mengen voor iedereen? Als er dan nog 1 dag spaghetti op 't menu staat, heeft ie toch al wel wat groenten binnen. En ik zou ook wel es proberen of ie - als ie wel spaghettisaus eet - ook geen gemixte groentensoep eet. Ofwel pak je zo'n kant-en-klaar pak, ofwel snij je wat prei, ajuin, wortel, eventueel selder ... Effe aanstoven in een beetje boter. Vervolgens liter (of meer) water bij en eventueel een bouillonblokje. Kwartiertje op 't vuur en je kan de soep gaan mixen. Ik kieper er aan 't eind ook nog een blik gepelde tomaten of tomatenblokjes bij, zodat mijn soep rood ziet . Je kan er als je dat wil extra balletjes in verstoppen, vermicelli, snipperkaas in doen, ... en zelfs eventueel een beetje room. Als ie dat lust kan je gaan uitbreiden naar andere soepen.