Onze dochter is nu vijf en halve maand en vandaag viel me op dat ze nog maar een cm of 3 over heeft in de mc... Mag het hoofdje er absoluut niet bovenuit komen? Ze krijgt over drie weken een helmpje dus dan komt ze helemaal dicht tegen het randje aan.. 9 kg haalt ze overigens nog lang niet, vorige week woog ze 7,7 kg..
Ben erg benieuwd hoe lang jullie kindjes zijn. Puck zal zo'n 80 cm zijn en past er nog met gemak in. Houd er rekening mee dat de MC een stuk veiliger is dan een opvolgstoel.
mijn dochter is 74cm en haar bolletje kwam er bovenuit dus ook overgestapt, is misschien ook hoe de verhouding is vna je kindje, denk dat mijn dochter een aardig groot bovenlichaam heeft.
Mijn dochter heeft ook een langer bovenlijf en korte beentjes, maar die is sowieso vrij klein dus die kon er nog tot haar verjaardag gemakkelijk in. Nu al 74 cm is idd wel groot... Maar ja, gewoon kijken hoe lang het gaat en als het hoofdje er bovenuit steekt kijken of het dan kan. Misschien duurt het net nog die paar maanden voor ze er bovenuit komt en kan ze dan goed zitten!
Mijn dochtertje is 74 cm en past er nog wel in (9,5 maand). Daarbij weegt ze nog geen 9 kilo... zolang mogelijk in de mc is het devies.
Onze zoon is 75cm en weegt 10225gr en zit nog steeds in de mc... Met zijn eerste verjaardag krijgt hij een nieuwe autostoel omdat hij zich nu steeds opricht om buiten te kunnen kijken enz... maar ondanks zijn protest en ondanks dat het wat krap is met dikke winterkleding aan, hebben we hem er zo lang mogelijk ingehouden. Het is nu eenmaal het veiligste. En ik had begrepen dat 'erboven' komen betekent dat de oortjes nog niet boven de bovenrand mogen komen.
De vrouw in de babywinkel zei tegen ons je moet 2vingers tussen de rand en het hoofdje kunnen houden. Als je dat niet hebt moet je overstappen. Maar blijkbaar heeft iedereen weer een ander advies gekregen