1 jaar, hoeveel eet je kindje van de warme maaltijd?

Discussie in 'Voeding' gestart door romygizmo, 27 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    10 maanden is nog wel erg jong....
    In plaats van streng toespreken of maatregelen nemen zou je hem misschien een beetje kunnen afleiden.

Misschien pedagogisch niet verantwoord maar hier gaat de warme hap geheel op met dank aan een beetje afleiding van de tv, een tijdschrift, wat blokken of een puzzeltje.

2. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Dat afleiden heeft helaas geen nut.
    Alle aandacht die we geven word het erger en erger tot het moment dat zijn hele gezicht onder de snottebellen enz zit.
    Negeren werkt het beste want dan is hij sneller tot rust en wacht hij op wat komen gaat.

Heb trouwens gemerkt wanneer het is.OVerdag geen problemen bij het ontbijt en lunch.Alleen ''s avonds als papa erbij is dan doet hij zo.
    Blijkt dus dat papa het zo heeft gemaakt.Die deed hem nahuilen voor het eten als hij zeurde en nu doet ons zoontje dat na omdat hij dat elke keer van papa heeft gezien vanaf 3 a 4 maanden oud dat hij eten krijgt als hij zich zo gedraagd..MAar als papa niet aant tafel zit is het dus niet aan de orde en eet hij lekker zijn maaltje op.Zo snel pikt hij dat al op blijkbaar.

Heb de laatste 2 dagen de papa aangepakt en het werkt nu.Gisterenavond zijn hele bord leeggegeten.Wilde zelfs nog wat bij.En papa deed niks en hield zich afzijdig.Niet uitlokken en niet op in gaan.En mama eten geven.

Trouwens...zijn eerste tandje zit eraan te komen :D:D:D

3. Alita

Alita Niet meer actief

vanaf 3a4 maanden heeft hij dat al geleerd....wordt steeds gekker hahahaha....
    Nee je kindje is echt gewoon te slim!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Vanaf 1 jaar ging m'n dochter gigantisch eten, soms net zoveel als een volwassene! Geen idee waar ze het allemaal laat (nou ja, de volgende dag trakteert ze je een paar keer op een volle luier) maar het is altijd een goede eter geweest.
    Nu begint ze af en toe slecht te eten, net als haar broer op deze leeftijd. Ik ga er maar van uit dat ze niks te kort komen. De ene dag eten ze veel, de andere dag haast niets.

Wij kiezen ervoor ze hun gang te laten gaan tijdens het eten. Heb je zin om te eten, dan doe je dat. Heb je geen zin om te eten, dan doe je dat niet. Er wordt aan tafel niet gespeeld of tv gekeken. Mijn dochter wil soms hééél graag iets wat op mijn bord ligt, maar ik geef er niet aan toe, ook al betekent het dat ze brult zolang als het op mijn bord ligt (betekent soms wel dat ik m'n eten in een andere volgorde opeet dan ik eigenlijk zou doen, om het maar uit haar gezichtsveld te krijgen).

Het klinkt misschien streng, maar ik ben ervan overtuigd dat ze op deze manier 'onze tafelmanieren' aanleren. Er wordt trouwens wel gepraat en gezongen aan tafel, 't is niet dat we er een doodserieuze aangelegenheid van maken. Maar etenstijd is bij ons samen aan tafel zitten, samen eten en aandacht hebben voor elkaar.

5. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    @cindy: Dank je voor het compliment :D

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wat eten jullie kindjes VEEL, mijn zoontje eet al vanaf dat hij ongeveer 1 jaar is en met de pot mee eet heel slecht zijn avondeten. Er waren veel avonden bij dat hij helemaal niet at, hij mag dan wel een toetje, die wil hij meestal niet en wij dwingen hem niet. Hij krijgt ook niks anders dus is hij regelmatig zonder eten en zonder toetje naar bed gegaan.

Tussen zijn 1ste en 2e jaar was het echt heel slecht en heeft hij volgens mij nooit vrijwillig groente gegeten (ja, als wij het heel fijn sneden en vestopten in de pastasaus of spinazie pureerden en door het pannenkoekenbeslag deden).

Nu is hij ruim 2,5 en gaat het wel wat beter al begint ons avondeten standaard met mijn zoontje die zijn bord weg schuift en zeg 'hoef nie eten, is nie lekker'. Dan negeren wij hem gewoon en 9 van de 10 keer pakt hij dan toch nog zijn bordje om te eten omdat hij ziet dan wij wel lekker aan het eten zijn. Groente gaat nog steeds niet erg goed al eet hij de laatste tijd wel wortels, boontjes en courgette uit zichzelf. Hij snapt nu wel dat als hij niet eet hij echt niks anders krijgt en kiest dan vaak eieren voor zijn geld en gaat eten. Nu probeert hij echt uit maar dan snapte hij nog niet toen hij 1 was.

1 keer in de week mag hij een ijsje (zelf gemaakte ijsjes van vers fruit) maar dan moet hij wel zijn bordje van ons leeg eten, zijn bordje is dan echt heeeeeel erg snel leeg.

Ik heb me er heel erg druk om gemaakt maar ik voel er niks voor om hem te dwingen met eten en hem zijn toetje te ontzeggen.

7. Alita

Alita Niet meer actief

@Nataly als je al gaat dwingen werkt het meestal niet...

Hier moet ze wel echt genoeg eten van mij...en ach als ze dan net niet dat ene stukje meer opkrijgt ga ik er gaan ruzie van maken...ook helemaal geen zin in hahaha...ja dat met ijsjes en toetjes werkt wel meestal he...slechte ouder hoor! hahaha

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb gewoon geen zin in een krijsend kind aan tafel, als hij niet wil eten dan krijg ik er echt niks in, wat ik ook doe! Wil hij niet eten, hij blijft aan tafel net zolang als wij aan tafel zitten met zijn bordje voor zich en heeft hij dan niet gegeten, pech gehad en halen we zijn bordje weg.

In mijn wanhoop toen hij 1 was hebben we wel eens zijn hoofdje vastgehouden en er een hapje eten ingepropt omdat als hij eenmaal maar 1 hapje heeft geproeft hij wel gaat eten. Dat gaf mij een heel slecht gevoel en daar zijn we gauw mee gestopt al zou mijn vriend dat nu soms nog wel eens willen. Mijn zoontje roept al bij voorbaat dat het niet lekker is terwijl hij nog niet eens het eten aangeraakt heeft, ja,ja we hebben er 1tje;)

9. Alita

Alita Niet meer actief

ja precies..hier lust ze geen wortel .. denkt ze...van de week zagen ze er gewoon iets anders uit en vondt ze ze lekker hahahaha...

10. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    twee grote eters hier. de jongste van 10,5 maanden eet 's avonds echt een bord vol en een danoontje na. En hij lust ook eigenlijk alles!
    Ik doe altijd veel groente, medium aardappel/rijst/pasta en klein beetje vlees/vis. Ik weeg niks af, doe het op de gok.

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    als we voor ons meneertje de boel niet pureren eet hij enkel aardappelen en laat hij de rest liggen...
    hoe doen jullie dat?

12. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik pureer alles.
    Alleen zo wordt alles opgegeten en daar gaat het tenslotte om.

13. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij prakken het door elkaar heen waardoor ze van beide wat krijgt. Hier helpt het ook wel om haar niet zelf te laten eten maar zo nu en dan een stukje groente te geven.

14. Alita

Alita Niet meer actief

hmmik ben gewoon begonnen met prakken en steeds grotere stukjes...ik zou even proberen door te zetten

15. Alita

Alita Niet meer actief

hoe oud zijn jullie kindjes dan?
    Hier wordt ze bijna 1 en ze eet echt als stukjes..maar ook al een tijdje

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier is ze 17 maanden maar ze eet al 11 maanden stukjes. ;)

17. Alita

Alita Niet meer actief

ja is wel normaal toch al rond 1 jaar stukjes eten he...
    Ik heb het dan niet over rapley...maar ze eet hier al een tijdje gewoon stukjes...

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb echt geen idee. Wij hebben nooit gepureerd aangeboden dus heb er geen ervaring mee wanneer je dan stukjes aan gaat bieden. Maar ik zou zeggen, dat het nooit te vroeg kan zijn in ieder geval.

19. fafje

fafje Niet meer actief

hapklare stukjes lijtk me vanaf 8/9 mnd wel normaal...hier ook eerder begonnen, maar hij het echt goed (dus ook kleinere stukken) vanaf 8 mnd

20. Alita

Alita Niet meer actief

nou ik heb in het begin gewoon gepureerd maar sinds 2-3 maandjes stukjes

Deel Deze Pagina