Hallo, Mijn zoonje is nu 10 1/2 maand en krijgt iedere avond gewoon uit een potje... Daar zit ook veel variatie in van groente,vlees en aardappelen... Maar nu wil ik dat hij langzaam aan gewoon mee kan eten met ons. En volgens het CB is dat alleen maar heel goed! Maar hoe doen jullie dat ? Dat er geen zout in mag weet ik... Maar doen jullie dat gewoon prakken ? Want vlees kan je niet echt fijn prakken ? Of doen jullie dat in een blender kort maken ? Want in die potjes is het ook best fijn en dat krijg je met prakken niet! En mogen ze qua vlees enz alles al ... Of maken jullie alleen klaar wat normaal ook in de potjes zit ? alvast bedankt! Liefs
mijn dochter eet alleen maar vers mee wat wij ook eten, die potjes vind ze niet te eten , heb het 1x geprobeerd ze had zo van dat eet je zelf maar op. ik kook altijd zoutloos en ik pureer het allemaal, jou zoon is al wat ouder voor hem zou je het kunnen prakken. kwa vlees krijgt Esmee, gehakt,mager runderlapje,tartaar. verder vind ze vis erg lekker en kipfilet en zo af en toe een eitje.
Ja maar groente en aardappelen kunje makkelijk prakken maar hoe zit dat met vlees ? Of geven jullie dat bijna nooit ? Qua vlees zou ik dus voor hem iedere keer iets anders moeten klaar maken ? Want wat voor vlees mogen zijn eigenlijk al hebben... Net als kip , rundvlees en vis dat zit ook in die potjes dus dat weet ik wel... Maar hoe zit dat met de rest ?
je vlees kan je door de blender of mixer doen in fijne brokjes en mengen onder de rest, de 3 dingen die je gezet hebt is voldoende voor je kind als je start met vlees
Wij sneden het vlees toen gewoon in hele kleine stukjes en de rest prakten we. Kylian kreeg toen voornamelijk rund en kip en soms varkensvlees. Groetjes Anita
Mijn dochtertje is nu ruim 6 maanden en ik geef al vanaf begin vers. Ik maak voor haar apart eten klaar. Kook alles zonder zout. Bak het vlees (tartaar / kipfilet) met een klein beetje olie. Dan alles in blender (van staafmixer) en zo krijg je het aardig klein (met hele kleine stukjes, maar dat zal toch geen probleem zijn?). Als ze met ons mee eet, dan bak ik eerst stukje vlees zonder kruiden, en groente en aardappelen / rijst kook ik ook zonder kruiden. Dan eerst portie voor haar eruit, dan kruiden toevoegen voor onszelf. Hopla in de blender en haar prakkie is klaar!
Vlees gaat hier ook door de staafmixer.. Groente en fruit steeds vaker met de stamper ipv de staafmixer.. Het is misschien wel even wennen dat de stukjes groter worden, maar dat komt wel. Ze kunnen die stukjes (meestal) wel zelf goed kauwen, of uitspugen/hoesten.. We koken vanaf het begin ook vers. Eerst puur: dus wat groente en aardappel/rijst/pasta en soms vlees/vis erbij. Maar we doen nu soms een beetje van onze pasta saus erbij. Zo smaakt het steeds meer naar ons eigen eten..
Wij bieden het eten altijd al gewoon in stukken aan. En idd geen extra zout toevoegen en nog even oppassen met scherpe kruiden. Vlees heb ik geen verstand van onze knul krijgt geen vlees.
ik heb tot haar 6de maand zoutloos gekookt voor haar daarna niet meer en ik heb er tot die tijd wel boter of appelmoes ingedaan en na de 6de maand ook niet meer en nu begin ik langzaam met macaroni en zo en vlees geef ik har nog niet veel
ik wissel potjes af met ons eten. We eten vaak dingen die hij nog niet kan eten of we eten te laat waardoor het makkelijker is om hem alvast een potje te geven. Omdat er al vlees in de potjes zit vind ik het niet nodig om hem vlees te geven als we zelf aardappels en groenten eten. Wel doe ik vaak een heel klein beetje jus erdoorheen. De laatste tijd prak ik het vaak. Daarvoor deed ik het met de staafmixer. Bij macaroni of spaghetti rul ik het gehakt en bak ik de groenten en doe er dan een blik tomatenblokjes door. Dan schep ik eruit wat voor Rick is en dat pureer ik. Daarna doe ik de saus erbij. Macaroni krijgt hij heel er doorheen. Spaghetti snijdt ik heel klein.