Mijn zoontje is nu 10 maand en een flinke jongen van 11.5 kg. Hij lust alles en eet dan ook erg goed. Ontbijt : boterham + flesje 150/5 Tussendoor: fruit Lunch : boterham + flesje 120/4 Tussendoor : fruit , koekje , komkommer, tomaat enz Avondeten : met de pot mee en een toetje Fles voor het naar bed gaan : 180/6 + pap Nou merk ik aan hem dat hij s'middags aan 1 boterham niet genoeg heeft en nog wel meer lust. Mag hij ook 1.5 of 2 boterhammen hebben tussen de middag ?? Of hebben jullie andere tips?.
Nou ja ik krijg nog wel vaak de opmerking; wat eet hij veel of niet. Onbewust word je daar toch beetje onzeker van. Maar hij heeft er gewoon echt behoefte aan , hij groeit echt super hard haha Dus vanaf morgen krijgt hij meer
Jouw kindje eet hetzelfde als de mijne op die leeftijd...ik vind het compleet normaal, vind vaak dat andere kindjes weinig eten Maar zij kregen idd ook al 1,5-2 boterhammen. Soms ook een cracotte na ofzo....
Ja hoor zou gewoon een extra boterham geven. Hier at hij ook vanaf 9 maanden 2 boterhammen 's middags en rond een jaar kon hij er wel 3 weg eten. Vind het ook een prima schema en helemaal niet veel ofzo. Was hier toen precies hetzelfde, alleen de fles bij het brood weigerde meneer, dus daar zijn we rond die tijd mee gestopt.
Onze dochter (bijna 11 mnd, 7,5kg) is ook een goede broodeter (de andere twee trouwens ook). Zij drinkt 's morgens eerst BV en eet daarna een boterham en tussen de middag eet ze ook een boterham en vaak nog een cracotte, rijstwafel of zo erbij en dat gaat er allemaal makkelijk in .
Mijn zoontje is bijna negen maanden en ongeveer 10 kilo. Hij eet tussen de middag een boterham met korstjes. Als ik de korstjes er afsnij eet hoi rustig twee boterhammen. Hij hoeft dan minder moeite te doen en amper te kauwen. Ik wil juist dat hij goed leert kauwen dus krijgt hij de kant met korstje met jam (vind hij heel lekker) en zonder korstjes met iets anders. Van het cb hoorde ik dat ik tussen de middag al twee boterhammen met een fles mag geven. Ik bekijk per keer wat hij op kan. Vandaag was flut met eten, want er zijn twee tandjes door en heb het idee dat er nog eentje aan komt. Kunnen ze minder gaan eten hoorde ik. Ik hoor ook elke keer: wat een flink kereltje! Ach, hij is zoals hij is. Suiker krijgt hij niet (koekjes ed) en eet gezond. Dus wat wil ik nog meer 😊
Mijn zoontje van 11 mnd (ca 8,5 kg) eet er in de ochtend en in de middag 2 (met korst). Ik zou er dus idd gewoon een boterham bijdoen als hij nog honger lijkt te hebben.
Nou 2 boterhammen gaan er met gemak in whaha Korstjes krijgt hij wel maar hij heeft nog geen tandjes dus pas er wel een beetje mee op. Ik krijg ook vaak opmerkingen als in : wat een beer van een kind of niet. Maar goed hij is dan ook al behoorlijk lang , nu al zo'n 30 cm.gegroeit in 10 maanden pff
Door de korstjes leert hij juist kauwen. De zware korst geef ik in zijn hand. Hij sabbelt en bijt er dan op. Op deze manier eet hij wel een stukje op. De lichtere korst lat ik aan het brood zitten. Eerst is het nogal kokhalzen maar hij had al snel door dat hij moest kauwen. Gaat nu prima.