1 jaar - Klaar met de nachtvoedingen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Eva1983, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi!

Mijn zoontje is inmiddels een jaar en ik geef hem voor het slapen 's avonds nog borstvoeding en 's nachts als hij wakker wordt. Hij gaat dan ook niet slapen als ik hem niet geef. Maar eigenlijk wil ik van die nachtvoedingen af en over een maand of 3 stoppen met borstvoeding geven.
    Laten huilen heeft bij het zoontje van een vriendin geholpen maar ik heb nog een zoon en ben bang dat hij er wakker van wordt, en nog belangrijker, ik ben niet zo goed in hem laten huilen.

Zelf heb ik al bedacht om binnenkort met de oudste bij mijn ouders te gaan logeren en mijn man voor mijn zoontje te laten zorgen die nachten...

Of hebben jullie nog andere ideeëen? Hij drinkt trouwens niet heel veel andere dingen, ik denk max 50cc melk en max 100cc water op een dag...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de logeeroplossing is een hele goede.
    Dan doorbreek je het normale patroon en maak je ruimte voor een nieuw avond en nachtritueel.
    Bovendien kan je man hem dan troosten als hij moet huilen.
    Als hij zo weinig andere drinkt, drinkt hij waarschijnlijk nog aardig wat bij jou!
    Wil je helemaal stoppen met de borstvoeding?
    Of is het een idee om je voedingsmomenten te verplaatsen?
    je zou kunnen kiezen om hem nog wel te voeden voor het slapen gaan, in de ochtend bij het wakker worden en eventueel voor of na het middagslaapje.
    Blijf wel voldoende ander vocht aanbieden. Soms kan het helpen om het op een andere manier aan te bieden, dan wordt het ineens aantrekkelijker, bijvoorbeeld in een tuitbeker, rietjesbeker of gewone beker. afgekoelde rooibosthee zonder suiker vinden veel kinderen ook lekker.
    Succes en bij meer vragen hoor ik t graag!

Mirjam

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Drinken bied ik al aan op verschillende manieren. Open beker gaat het beste.

Met 10,5 maand begon hij de fles te weigeren en dus ben ik met 11 mnd gestopt met kolven want hij dronk het toch niet. Nu drinkt hij soms bij de lunch 50cc moedermelk uit de vriezer.
    Ik geef sinds hij 11,5 maand is ook geen borstvoeding meer overdag.

Tot gisteren kreeg hij nog 3/4 voedingen

18:30/23:00/4:00/6:30.

Ik heb die van 6:30 eraf gehaald in de hoop dat hij dan goed gaat drinken bij het ontbijt. En om het logeerplan uit te kunnen gaan voeren. (Want hij drinkt dus geen bv uit fles).
    Ik wil eigenlijk over 3/4 maanden helemaal gestopt zijn.... Maarja eerst van de nachtvoedingen af.... En dan pas de avondvoeding... Of juist andersom???

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Welke voeding je eraf gaat halen is aan jezelf. Daar is geen "regel" voor.
    Doe de voeding die je zelf graag eraf wilt hebben.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina