Goedemiddag, Excuses als mijn topic wellicht op een verkeerde plek staat. Vond het moeilijk in te delen. Ben morgen 5 weken in verwachting en zoek wat lichtpuntjes. Wie heeft er na meerdere miskramen toch nog een kindje op de wereld gebracht? Sinds 2010/2011 hebben mijn man en ik een kinderwens. Deze is in 2015 eindelijk uitgekomen en kregen wij een zoon. Via natuurlijke weg (ik viel eerst 50+ kg af) zwanger geraakt. Eerste zwangerschap, geen complicaties gehad. Omdat een eerste zwangerschap voor ons zo lang op zich liet wachten, zijn we begin 2017 voor een tweede kindje gegaan. Januari 2018 raakte ik voor een twee keer zwanger. Om een héél lang verhaal kort te maken: 4 missed abortions (variëren van 8+ weken tot 15 weken) en 3 vroege miskramen (5-8 weken) verder. Laatste missed abortion was dit jaar mei/juni. (Deze zwangerschappen zijn allemaal op natuurlijke manier ontstaan.) In 2018 hebben we genetische onderzoeken laten uitvoeren op advies van de gynaecoloog: kwam niks uit. Een hysteroscopie kwam niks uit. Vorige maand begonnen met Utrogestan, prednisolon en acetylsalicylzuur na een positieve ovulatietest. Stoppen bij een negatieve test op verwachtte menstruatiedag. Tweede rond raak: vrijdag 16 december (10 DPO) kwamen we erachter dat we verwachten. <3 Maar... afgelopen dinsdag 20 december had ik roze afscheiding bij het afvegen. En vanmorgen weer. Ik gebruikte eerst een applicator om de vaginale capsules in te brengen. Maar het geeft wel steeds stress met naar toilet gaan. Dus besloten sinds dinsdag deze niet meer te gebruiken. Iemand bekend met het gebruiken van Utrogestan tijdens de zwangerschap en hierdoor roze te vloeien? Dank voor het lezen & reageren. ♥️
Hè wat rot, ik kan me voorstellen dat je flink in spanning zit. Ik heb wel 3 miskramen gehad waarvan 1 missed abortion rond de 7 weken. Maar dus geen ervaring met latere miskramen. ik wil je veel succes wensen en duim heel hard voor je dat dit een blijvertje is!
Hier nog geen succesverhaal maar we zijn al een endje in de goede richting na 6 miskramen. 10+ als je de biochemische miskramen meerekent. Ik heb eigenlijk elke zwangerschap en deze weer bloedverlies gehad. Utro insteken vond ik ook doodseng en ging daarom maar aan de duphaston (bloedverlies echt letterlijk elke vorm en kleur tot 14 weken gehad). Ik gebruikte deze zwangerschap ook progesteron injecties omdat mijn progesteron niveau bleef dalen. Heel veel kracht gewenst, gelukkig heb je een gezond kindje mogen krijgen, dat maakt je kansen al aanzienlijk groter dat het nog een keer lukt. Helaas heb je daar veel geluk, kracht en geduld voor nodig. Ps: hier is geen enkele zwangerschap op natuurlijke manier ontstaan
Hier wel meerdere mk etc.. Ook onderzoeken gehad, allemaal dikke pech. Kreeg advies ook progesteron tabletten in te brengen in 1 trimester. Sinds ik dat gedaan heb drie gezonde kinderen, zonder miskramen tussendoor. Dus zeg het maar, ik wilde niet meer zonder. Maar snap dat je het lastig vind.. Doen wat voor jou goed voelt.
Dank je wel voor het reageren ♥️♥️ Wens jou een zorgen-vrije zwangerschap toe. Voor zover dat kan... Progesteron injecties... hoorde mijn gyn er wel over praten. Welke gebruik jij?
In NL heet het inprosub. In België Prolutex. Ik vond die persoonlijk erg fijn. In principe is utro niet eens nodig meer als je injecties gebruikt. In mijn geval heeft het zelfs een miskraam voorkomen. Met 4 weken was mijn progesteron 3, vandaar het gebruik.
Nee ik heb er voor gekozen om dat niet te doen, wel een gesprek gehad. Omdat ik voor de miskramen een probleemloze zwangerschap had gehad was de kans dat er wat uit het onderzoek zou komen erg klein. Zaken als bloedstolling etc zou dan bij een eerdere zwangerschap al aan het licht zijn gekomen.
Dank je wel voor het reageren! Momenteel tweede ronde met prednisolon/utrogestan/acetylsalicylzuur (en ik slik zelf al chronisch antihistamine tabletten) en deze is raak. Kan me dit heel goed voorstellen dat je niet meer zonder progesteron zou willen...