9 weken en 8 uren slapen ZONDER voeding, normaal??

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door demi123, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik heb even een vraagje over mijn dochter. Vannacht heeft mijn dochter voor het eerst op dr eigen kamertje geslapen, dit omdat ze steeds vaker redelijk goed doorslaapt (van 23:00, laatste voeding tot 05:30). Nu werd ik vanmorgen wakker om 07:15!! en ze sliep nog steeds... Dus ruim 8 uren zonder voeding. Is dit normaal en kan dit kwaad voor haar of mijn borsten? Ik heb haar zelf toen maar wakker gemaakt voor een voeding.
    Ik werd voorheen altijd wakker van mijn dochter als ze wat in haar bedje begon te draaien en opzoek ging naar haar duimpje, dan wist ik dat ze honger had en legde ik haar aan. Nu word ik daar niet meer wakker van omdat ik dat niet hoor door de babyfoon. Vera heeft nog nooit 's nachts gehuild van de honger. Overdag huilt ze trouwens ook eigenlijk nooit, alleen wanneer ik de hongersignalen lang genoeg negeer begint ze te huilen.

Wat vinden jullie dat ik moet doen? Gewoon zo laten gaan of haar wakker maken voor een voeding om bijvoorbeeld 05:30? Als ik haar laat gaan betekent het dat ze in een keer van 7 naar 5 voedingen per 24 gaat. Wel merk ik dat ze de laatste dagen veel meer en langer drinkt. Eerst dronk ze meestal uit 1 borst en sinds een paar dagen drinkt ze steeds uit 2 en ook veel langer.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja hoor, je kunt gerust met haar meegaan.
    Wat je altijd moet blijven observeren is of ze voldoende natte luiers houdt en of ze voldoende blijft groeien.
    Inmiddels kan ze best een wat langere nachtpauze aan.
    Als je twijfel hebt of ze voldoende krijgt op deze manier kun je haar ook rustig wat eerder voeden. Sommige baby's melden zich uit zichzelf gewoon te weinig. Maar dit zul je ook terugzien in het gewicht dan.

gr
    Linda

Deel Deze Pagina