Mijn meisje wil: eten, eten, eten!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door miekie82, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    MIjn dochtertje is nu 3,5 maand en doet het super! Ze is heel makkelijk, slaapt goed, maar is oo! zo hongerig!
    Ze komt dus om de 4 uur, ook nog steeds snachts. Geen probleem, maar laat het nu zo zijn dat ze overdag soms eerder wil dan na 4 uur! En ook dat zou normaal geen probleem zijn, maar ze krijgt al 5x 180 en dan snachts nog eens 90cc erbij.
    Voor minder doet ze het dus echt niet!
    Ze lacht de hele dag begahlve als ze honger heeft, ze stopt dan ook niet met huilen tot ze wat eten heeft gekregen. Ik heb haar gister en vandaag wat water gegeven, en dit dronk ze ok heerlijk op.
    Iemand tips? En is het echt zo erg dat ze teveel krijgt? Ze is niet groot of te zwaar.
    Ze krijgt comfort voeding tegen het spugen.

Anders zal ik morgen eens het CB bellen voor tips.

2. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is speciale voeding voor hongerige baby's: Nutrilon Forte. Dat zou je eens kunnen proberen. Johannesbroodpitmeel (NutriTon) helpt misschien ook want het maakt de voeding dikker waardoor het voller aanvoelt. Verder kun je bij 4 maanden ook met bijvoeding starten. Succes!

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Herkenbaar! Hier precies hetzelfde verhaal met zoonlief. En ik maar rekken, rekken en rekken gedurende de dag, anders zou ik veel te snel aan de max flesvoeding zitten. Overigens was het met de borstvoeding daarvoor ook niet ideaal; je mag weliswaar onbeperkt geven, maar mijn zoontje dronk ZO veel dat ie er buikpijn van kreeg. ;) Ik kon maar geen balans vinden bij hem...
    Hij kreeg op een gegeven moment nutriton omdat ie veel spuugde en dat heeft wel geholpen. En ik ben met ruim 4 maanden begonnen met bijvoeding. Toen werd het eindelijk wat rustiger! Dus persoonlijk zou ik dezelfde keuze maken als nummer 2 weer zo'n hongerlap blijkt te zijn...

Hij is nog steeds een vrij grote eter, maar het wordt gelukkig de laatste tijd iets minder. Wel kan ie nog steeds ontzettend chagrijnig worden van de honger en nu hij tegelijkertijd wel kieskeurig begint te worden wat betreft eten, is dat erg lastig.

Was je kleine zwaar bij de geboorte? De mijne wel en ik vraag me wel eens af of dat soms met elkaar te maken heeft (hij heeft zich goed gevoed dmv de placenta, die overigens ook erg groot was).

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    THX voor de reacties!
    Ze krijgt al comfort voeding, ze heeft reflux, dus nog meer johannesbroodpitmeel toevoegen kan niet.
    Heb vanmiddag even gebel naar het CB en die rade ind voeding voor hongerige babies aan. Wel 3 om 3 met comfort anders gaat ze natuurlijk weer spugen!
    Ben benieuwd of het werkt!

Ik wil eigenlijk niet eerder met bijvoeding beginnen dan een maand of 5, liefst nog later, dus die opties is echt als laatste red middel! MIjn zoontje reageerde helemaal niet goed op bijvoeding bij 4 maanden, dus ben daar een beetje huiverig voor nu.

xxx

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou dat inderdaad ook doen, wie weet helpt het! Wat natuurlijk ook mag op die leeftijd is rijstebloem. Dat kan haar net dat beetje extra geven 's nachts!

Enneh, hoe reageerde ze op water? Goed? Het kan inderdaad ook zo zijn dat ze gewoon veel dorst heeft, en dat je het langer redt met wat water tussendoor!

Deel Deze Pagina