Hallo, Mijn jongste dochter is van 13 nov 2011. Bij de eerste weging op het CB met ongeveer 4 weken woog zij 4.060 gr (vanaf 3.510 bij de geboorte). Ze is inmiddels bijna 6 weken en drinkt nu met 6 flessen van 130 (+ 10 ivm poepen/honger) > 720 per dag en dat al de laatste 2 weken. Eigenlijk heeft ze soms na de volle fles nog honger. Wat kunnen we nu doen? Hoe lang blijf je normaliter op 6 flessen van 120/130 zitten? Wanneer ga je over naar meer voeding per fles en wanneer ga je ongeveer over naar 5 flessen? Ze heeft nl de afgelopen nachten van 23.00 tot 5 uur doorgeslapen dus het zal niet lang meer duren (hopenlijk) dat ze tot 6 slaapt en dan telt dat niet meer als nachtvoeding volgens mij. Ps kunnen we ook de laatste voeding wat dikker maken zodat ze goed doorslaapt? Wat zijn hierin uw tips? Graag uw reactie. Miriam
Hallo Miriam, Wanneer je dochtertje doorslaapt, gaat inderdaad de 6de fles eraf. Dan komt ze op 5 flessen per dag en kan de hoeveelheid per flesje ook omhoog. Voor een goede verzadiging is het ook belangrijk dat ze rustig haar flesje leegdrinkt, 15 tot 20 minuten. De voeding dikker maken door bijvoorbeeld pap eraan toe te voegen, mag pas vanaf 4 maanden. Wel zijn er speciale voedingen te koop speciaal voor de nacht, deze zijn op basis van Standaard voeding (niet geschikt voor kindjes met hypo-allergene voeding). Groetjes, Petra
Hoi Petra, Stel dat ze dus tot 6 begint door te slapen, hoeveel mag ik haar dan aanbieden? En hoeveel moet ze minimaal per dag drinken (zodat ik dit in de gaten kan houden en er anders een fles tussen kan doen). Ik ben gemiddeld 3 kwartier met haar bezig van verzorgen tot voeden dus dat is volgens mij dan wel goed. Is dit wat ze bij Nutrilon de hongerige babyvoeding bedoelen? En dat dan voor de laatste fles gebruiken of zo? Of bedoel je toch wat anders? Ik heb er nl al eens voor gekeken bij het Kruidvat maar kon niet echt iets anders vinden. Groetjes, Miriam
Hoi Miriam, Emma mag als ze toe is aan 5 flessen van 150 ml water met 5 schepjes. Extra water erbij mag altijd als ze dat drinkt, net zoals je nu doet. Als ze een keer een periode heeft van niet willen drinken, zou het fijn zijn als ze minstens 500 ml per dag drinkt en dat je goed in de gaten houdt of ze blijft plassen. Ze hoeft niet altijd elke fles leeg te drinken, vaak geven baby's zelf heel goed aan wanneer het genoeg is. Ja Petra bedoelde voeding voor hongerige baby's, bijvoorbeeld Friso Extra. Die valt wat zwaarder waardoor baby's wat langer weg blijven. Groetjes Linda
Hoi, Ik wil graag een vervolgvraag stellen: Ze zit sinds het vorige antwoord op flessen van 160 cc + 5 schepjes = 180. 5 flessen sinds een week omdat ze slaapt tot ca 6 uur. Nu heeft ze sinds 2 dagen bijna elke fles nagenoeg uit, mag ik dan overstappen op 180cc met 6 schepjes? Ze doet ongeveer 30 min over iedere fles zonder boeren erbij geteld, dat duurt soms wel lang. Groetjes
Hoi, Bedoel je dat ze nu iedere fles helemaal leegdrinkt? Is haar gewicht al boven de 5 kg? Anders kun je beter nog even 5 x 165 ml (150 ml water met 5 schepjes voeding, en evt wat extra water) blijven geven. Groetjes Angelique
Hoi Angelique, Ze zit nu op 4900 gram met 5 voedingen van 180 + 10w en 5 schepjes. De laatste fles geven we 1 schepje nutriton. Toen ik de vorige mail had gestuurd zat ze met die hoeveelheid gemiddeld op 760 per dag, daarna is ze wat ziek geweest vandaar dat ik niet direct gereageerd heb. Sinds 2 dagen heeft ze echter de meeste flessen of helemaal leeg of nog maar 20/30 over. Ik vind het zelf echter fijner als ze wat overlaat dan dat ze de fles helemaal leeg heeft en nog zuigbehoefte (in mijn optiek is dat dan honger) heeft. Ze heeft nu ook al een paar dagen (sinds ze weer beter is) eerder honger, tenminste... na 3 uurtjes begint ze te huilen en dat stopt meestal pas na het geven van haar speen en soms pas als je haar de fles geeft. Dat heeft ze nooit eerder gehad in die 8 weken, je moest haar nl eerder altijd wakker maken voor de fles. De nachten gaan overigens redelijk tot goed in mijn beleving: na de fles van 11 krijgt ze pas tussen 5 en half 8 de 1e fles. Ze wordt overigens wel vaker wakker maar dat is dan ook omdat de speen uitvalt, als je die weer geeft dan valt ze meestal weer in slaap. Welk advies kun je ons hierin geven?
Hoi, Het maakt niet heel veel uit hoe vaak je kindje komt. Bij 5 kg mag een kindje maximaal 6 voedingen van 150 ml water met 5 schepjes voeding of 5 voedingen van 180 ml water met 6 schepjes voeding. Wanneer je de maximale hoeveelheid aanhoudt zit je goed. Groetjes Eveline