Hoi iedereen! Ik weet dat je lutheale fase (fase tussen ei en ongi) altijd ongeveer hetzelfde is, hoewel het per vrouw verschilt...maarrrr...blijft je lf ook hetzelfde als je er een poosje 'uit' bent geweest, door het gebruiken van de pil? Ik weet namelijk wel wat m'n lf was voor ik met de pil begon. Nu ben ik al een maand of 4 gestopt en dmv ovutests heb ik deze maand m'n ei gevonden. Ik wil het dus eigenlijk weten omdat ik zo graag wil weten wanneer ik m'n eventuele ongi nou moet verwachten! Wie heeft er een antwoord? Alvast bedankt!
Nou, wat ik er van begrijp is dat die fase ook onder invloed staat van hormonen, dus dat kan dan denk ik wel veranderen. Voor zover ik weet, is dat je eisprong altijd 14 dagen vóór je ongi plaats vindt. Misschien kan je meer info vinden via google of vraag het hier op het forum aan de verloskundige. Succes! Groeten, Aleida
Kan je trouwens niet gewoon via de calculator (links in het menu) de 1e dag van je vorige ongi invullen? Groeten, Aleida
Je eisprong is niet altijd 14 dagen voor je ongesteld wordt. Deze periode, de luteale fase dus, kan per persoon verschillen, maar ook per cyclus. Ik denk dat er niets anders op zit dan afwachten... Zo'n calculator kan je er dus niet voor gebruiken, die houdt volgens mij altijd een luteale fase van 14 dagen aan, maar dat hoeft dus niet zo te zijn. In jouw geval zou ik dus een cyclus van 40 dagen aanhouden, maar er rekening mee houden dat je ook eerder ongesteld kan worden.
zal eens antwoord geven op mijn eigen vraag: Voor pilgebruik was mijn lutheale fase 14 dagen. Nu heb ik het dus eens bijgehouden (ben al weer een aantal maanden van de pil af) en (helaas) vandaag al ongi geworden. Dit betekent dat ik deze cyclus een lf heb gehad van 11 dagen. NA PILGEBRUIK KAN JE LF DUS VERANDEREN!