Even vraagje, ik ben recent gestart met groentepap maar ik vind het bereiden niet altijd zo praktisch. Wij hebben een babycook, maar dit duurt toch +/- 15 minuten. Tegen dat de groentepap klaar is, is mijn zoontje al zo over zijn toeren dat hij de groentepap niet wil aannemen. Daarom mijn vraag of het mogelijk is enkele porties op voorhand te maken en deze in te vriezen. Misschien is dit voorlopig een oplossing?
Ja, natuurlijk kan dat. Al worden sommige groentes er niet florissanter op. Je zou ook kunnen proberen het groentemoment na zn slaapje te plannen. Dan kun je in alle rust "koken" als hij slaapt (en zet je het eventueel even in de koelkast tot gebruik)
ik maakte groentehappen ook van te voren klaar, ik gebruikte hiervoor kleine bakjes van de action ofzo en kookte dan ineens een pan wortelen, bonen of wat je wilt hebben, verdelen over de potjes, invriezen en s morgens 1 eruit halen. ff in de magnetron ofzo en hup eten maar dan hoef je niet iedere dag te koken voor de kleine en heb je toch verschillende groente op voorraad. en als we een dagje weg gingen kreeg hij een olvarit potje omdat ik niet overal een koeling ter beschikking heb en dit dan ook wel makkelijk vind
Dank je wel voor de tips! Hier kan ik zeker mee verder! Ik zal één van de dagen dan eens een voorraadje maken voor in de diepvries. Af en toe heb ik al 'gekookt' terwijl mijn zoontje sliep, maar vanaf hij wakker wordt wil hij vaak direct eten. Hij is dan ook vrij gulzig en ongeduldig wat het moeilijk maakt om dan groentepap te geven. Gisteren heb ik hem dan eerst een beetje van de fles gegeven, dan groentepap en daarna nog een beetje van de fles.
Invriezen kan, maar dan gaan wel veel vitamines verloren. Mijn dochter was ook zo'n hongerig ding. Ik maakte het altijd ruim van tevoren klaar. Babycook kan lang warm houden, dus zodra ze honger kreeg, was het beschikbaar.
@TS: zoals jij het beschrijft (groentepap) klinkt het enorm vies.... het klinkt alsof je een prutje wil maken. Je kan idd invriezen, maar ook wat jullie eten qua groente ook gewoon in stukken neerleggen zodat ze kan afhappen.
Wij doen het precies zo. 1x in de week even 3 soorten groenten koken en pureren en dan in bakjes invriezen. Voor de keren dat we vergeten iets uit de vriezer te halen of als we onverwachts weg moeten hebben we wat potjes olvarit in huis.
@shakes: Liet je dan de groenten gewoon in de babycook en mixte je die dan als ze honger had? Ik denk dat ik toch enkele porties ga invriezen. Er gaan inderdaad wel wat vitaminen en dergelijke verloren denk ik, maar soms is het gewoon veel handiger als de groentepap al klaar is.
Ja. Ik zette de babycook op wanneer ik verwachtte dat ze stilaan honger zou krijgen. En ik moet hem dan gewoon opstaan. Eten blijft warm, en dan mixen als het zover was. Heel warm at ze sowieso nooit graag, dus dat was geen probleem.