1 jaar, peutergroeimelk of normale melk?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lovelylonnes, 10 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Wat doen/deden jullie toen je keine een jaar was/is?
    Ik wilde overgaan op gewone melk, maar nu zie ik weer reclame (misschien zegt dat al genoeg) dat je beter de peuter melk kunt nemen??

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    peutermelk is alleen goed voor de portomonnee van nutricia. in gewone melk zit voldoende, dus dat kun je gewoon gaan geven.

3. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hier geef ik s`avond nog een fles kant en klaar pjama papje waar alleen nog maar water bij moet. En voor de rest compleet half vol/volle melk.
    Maik is op een paar dagen na 1jaar oud.

(zucht,het gaat snel he? :oops: )

Groetjes Janna

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Je kind gaat nu op een gewoon dagmenu, net als jullie. Melk wordt dus bijvoeding en hoeft, buiten de calcium, geen extra vitamines meer te leveren, dat haalt je kindje uit het broodje, groente, fruit, aardappeltjes, vlees etc....Peutermelk is totaal overbodig (zeker als je kindje goed eet), gewone (liefst volle) melk voldoet prima..

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    OK, maar Justin is al lang op een normaal schema en heeft alleen nog een beetje melk bij de boterham? Dan kan ik eigenlijk als deze bus leeg is gewoon naar de gewone melk?

dacht dat het was ivm allergie...

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Justin is bijna een jaar, je kan inderdaad zachtjes aan overgaan op gewone melk. Je kunt mss om te wennen alvast half om half geven. Dus mss 60cc water met 2 schepjes en dan verder aanvullen met gewone melk. Zo kan hij alvast een beetje aan de smaak gaan wennen. Hoeft niet hoor, je mag ook in 1x overgaan..Vanaf een jaar is 300cc zuivel per dag voldoende. Daar tel je ook de boter, toetjes, kaas etc bij. Zo zit je best al snel aan die 300cc en hoef je niet bang te zijn dat je kindje daaraan te kort komt..

Als je kind verder geen koemelkallergie heeft, dan is gewone melk geen probleem hoor. De meeste mensen die hun kindje peutermelk geven, doen dat ivm de extra vitaminen die daarin zitten. Maar nogmaals, als je kindje goed gevarieerd eet, krijgt hij ruim voldoende van alles binnen en is peutermelk inderdaad een potspekker van de babyvoedingsfabrikanten...

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ben ik het helemaal mee eens.

8. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

24 aug 2008
    553
    1
    18
    Ik ben met (iets eerder dan) een jaar ook overgegaan op gewone melk. Hij krijgt 's ochtend 220 melk met 6 scheppen bambix. Nog wel in een flesje, omdat ik het heerlijk vind om hem 's ochtens nog ff bij me te hebben. Tussen de middag krijgt hij brood met een beker melk (koud vindt hij het niet altijd even lekker, maar hij moet eraan wennen van mij) en 's avonds krijgt hij als toetje yoghurt met fruit er doorheen. En natuurlijk boter op brood. Genoeg zuivel dus. Ik geloof echt niet in dat soort reclames, zoals Miranda hierboven al zegt: het is alleen maar goed voor de portemonnee van Nutricia.

9. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Ik geef Senna nog wel opvolgmelk in combinatie met gewone melk.
    Maw: ze krijgt nog twee flessen opvolgmelk en ze krijgt een fles gewone melk, in totaal dan. Ik meng het omdat ze gewone melk alleen nog niet lekker vindt.

En waarom? Ik voel me er goed bij te weten dat ze haar vitamines binnen krijgt. Niet dat ze geen gevarieerd eten binnenkrijgt met voldoende vitamines, maar soms eet ze heel slecht en dan vind ik deze combinatie voor nu nog prima.

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik ben gister naar het cb geweest en die zeiden dat als ik volledig overging op koemelk ik wel extra vitamine d (geloof ik) moest geven. Helin wil geen gewone melk dus ik ga gewoon door met opvolgmelk.

Deel Deze Pagina