potjes met alleen groente

Discussion in 'Voeding' started by fam, May 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fam

fam Actief lid

Jul 1, 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Op het cb werd gezegd dat je kindje ongeveer 2 tot 3 keer per week vlees mag hebben. Nou was ik in de winkel eens aan het kijken bij de potjes (alle merken) en het viel mij op dat je maar bar weinig potjes met alleen groente en aardappel kunt vinden. Per leeftijd hebben ze vaak maar de keuze uit 1 max 2 potjes. Dar vond ik wel een beetje raar. Wat nou als je kind alleen maar potjeseten lust/. Ik ben gezegend met een zoon die alles eet (vers of potje) maar kan me voorstellen dat dit problemen kan geven. Ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden en of iemand ook problemen heeft met een kindje dat dus niks vers eet. Leek me wel een leuk topic ;)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wanneer hebben ze gezegd dat je kindje 2-3 in de week vlees mag hebben? Ik vermoed dat dit bij 6 maanden was. Het is de bedoeling dat je kindje over 3 maanden met de pot mee eet en in NL is het erg gebruikelijk om 5 - 7 dagen per week vlees, gevogelte of vis te eten en dat geldt dus ook voor je kindje. Je bouwt het op maar 2 - 3 in de week voor een kind van 9 maanden is niet bepaald veel. Ik geef mijn zoontje meestal zo'n 5- 6 x in de week vlees, vis of gevogelte en het CB is helemaal enthousiast dat hij zo goed eet.

Hier geen potjes maar ik zou dit advies niet te strikt nemen.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    ik heb ook altijd potjes gegeven en ik gaf gewoon die met vlees/vis erin. ook de vegetarische. idd zoals zwaantje zegt.

4. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Ik vond het idd ook raar dat ze van olvarit maar 1 ptje vegetarisch hebben voor 6+
    Maargoed, vis is geen vlees dus daar kun je ook mee afwisselen ;)

5. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    nou dat hebben ze bij mij nooit gezegd hoor...
    Bij 6 maanden ben ik van het kleine groente potje overgegaan naar 6 maanden potjes, ongeacht wat erin zat...
    Tevens maak ik zelf 9 van de 10 prakjes en dan ging er ook gewoon vlees, vis of kip in hoor... heb nooit vega prakjes gemaakt, want eet zelf ook nooit vega!
    (zelf prakjes maken is echt heel makkelij en veel goedkoper. kook alles, gooi t in een keukenmachine en je hebt zo 10 maaltijden!!)

Share This Page