spugen van meeste fruit. tips?

Discussie in 'Voeding' gestart door kiddie, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

Hier ben ik weer met een voedingsvraag.. Op het CB vonden ze het niet goed dat ik zo weinig fruit gaf, maar wat moet ik. Banaan lust ze niet, appel gaat redelijk. De fruithapjes van olvarit (gemengd) gaat ze van spugen, even als roosvicee. Gek genoeg heb ik dat zelf ook. Het perehapje gaat redelijk. Maar dat is wel vanaf 4maanden. Ik wil ook weleens iets anders. Het enige waar ze dol op is, is perzik uit blik.. Maar of dat nu zo gezond is??

2. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Nee dat lijkt mij niet zo gezond.
    Heb je wel eens zelf fruithapjes gemaakt?
    Waarom meng je bepaalde soorten fruit niet met elkaar?
    appel-peer (evt. met liga eerste stap)
    perzik- peer
    banaan-mango
    banaan- abrikoos
    banaan-appel
    appel-mango
    banaan-kiwi
    kiwi-appel
    kiwi-peer
    banaan-peer
    meloen
    pruimen

Je kunt zoveel lekkere fruithapjes maken.
    Mijn dochter (morgen 8 maanden) krijgt trouwens gewoon stukje banaan, pruim en ander zacht fruit.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
    De meeste hapjes zijn ook erg goed in te vriezen

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

Banaan en meloen lust ze niet. Kiwi mag nog niet, peer wel. Pruim heb ik nog niet gedaan. Met liga erdoor hoeft ze het helemaal niet. Al die exotische vruchten doe ik dus niet want daar ligt het denk ik aan.

4. adi

adi Niet meer actief

'Niet lusten' bestaat toch helemaal niet op die leeftijd. Babys nmoeten soms iets wel 10x proeven om het lekker te vinden. Ik zou niet ophouden met aanbieden van alle soorten fruit. Dadelijk is ze 2 en weigert alle soorten fruit, wat dan?

Blikvoer is niet geschikt voor babys. Heb je wel verse abrikozen/perziken geprobeerd?

5. kiddie

kiddie Niet meer actief

En wie zegt er dat ik het geen 10 keer geprobeerd heb?? Die verse perziken is zo'n geklooi vind ik. Hoe geef jij dat?

6. adi

adi Niet meer actief

Ik halveer de abrikozen/ perziken/ necatrines, haal de pit eruit, schil de fruit en snijd deze in stukjes. Deze eten ze dan van een vorkje.
    Als je dochtertje nog geen stukjes eet kun je het vruchtenvlees even pureren met een staafmixer en mengen met een geraspte appel.

7. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ik ga het ook een keer zo doen, ben benieuwd. Maar ze slaapt nu nog vrij veel dus niet altijd tijd daarvoor.

8. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Heb je de vruchten wel al eens gemengd dan?
    Soms lusten ze ineens iets wel weer hoor, mijn dochter wilde eerst ook geen banaan maar vindt het nu heerlijk.
    Perzik en pruim schil ik en dan de pit eruit en ik geef haar gewoon stukjes maar je kunt het ook pureren. Met acht maanden kunnen ze wel al stukjes hoor.
    Hoe bedoel je dat het aan exotische vruchten ligt??

Mijn dochter eet juist heel slecht groenten maar toen ik avocado probeerde (vinden wij zelf vreselijk vies) at ze het hele bordje leeg. Ze eet twee of drie hapjes maar ik blijf het gewoon aanbieden, helaas wel iedere keer speciaal voor haar en voor niets maar goed. Het komt wel.

9. kiddie

kiddie Niet meer actief

Banaan lust ze nog steeds niet. Van de gemengde vruchtenhapjes en sap gaat ze overgeven. Zelf heb ik dat ook. Vandaar dat ik dacht aan de exotische. Ze kan opzich wel stukjes ja, dus die perzik kan ik weleens doen. Ik lust zelf nauwelijks fruit dus ik zit er totaal niet in!!

10. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

He bah wat vervelend kiddie, dat spugen!

Heb je al eens fruit zo in het handje gegeven?
    Appel is vrij hard, banaan en meloen lust ze niet, van de rest gaat ze spugen! Moeilijk!
    Dan heb je nog druiven? Die kan je halveren en dan zelf laten pakken. Ze is 8 maanden, je hoeft echt niet bang te zijn dat ze zich verslikt hoor!
    Mijn zoontje wordt wild van mango.
    Straks als er mandarijntjes komen die maar in partjes aanbieden, mijn zoontje at er zo 3 achter elkaar. Nu even geen citrusfruit hier, dat is wel jammer, want hij is er echt dol op.
    En straks komen er weer sappige peren en stoofperen, oh ik heb er echt veel gekookt vorige winter!

11. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ja stoofperen, lekker. Alleen.. ik doe het altijd met suiker dus weer even omschakelen..

Mandarijntjes misschien een idee ja. Maar die velletjes dan? Vreselijk zijn die..

Ja druiven, ook nog een idee. Mango, geen idee hoe dat er uit ziet. Maar even in de winkel kijken dan!

Peer in de hand knijpt ze meteeen fijn en appel bijt ze veel te groot stuk af! Toch maar pureren dan denk ik.

Ik denk dat ik te lui ben, of ik zit niet in dit ritme..:)

12. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Idd gewoon blijven proberen ook dingen die ze niet lekker lijkt te vinden. Wil ze niet, dan niet.

Eet ze wel goed groente? Dan moet het CB niet zeuren :D. Mijn dochter eet slecht fruit, maar heel goed groenten. Best hoor.

T krijgt stukjes perzik en die hou ik dan voor m vast ...

Wat vindt ze van avocado?

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Appel zou je in het geheel kunnen schillen en dan ook zelf vasthouden. Dan is het al lastig om een groot stuk af te bijten ;). Eventjes koken of in de magnetron kan ook: wordt het zachter van.

14. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En wellicht spuugt ze van de gemengde potjes omdat daar bijna altijd sinaasappel in zit. Sommige kindjes gaan daarvan spugen.

Roosvicee is geen fruit natuurlijk. Je zou wel fruitsap kunnen maken door het zelf te pureren, eventueel met melk/yoghurt erbij

15. kiddie

kiddie Niet meer actief

Ze eet erg graag groente, vers. Ze lijkt echt op haar moeder!;)

Avocado is niet bijzonder, maar ja.. ik vind het zelf ook zó ranzig en dan denk ik: Ach arme meid, ik snap wel dat je het niet lust. Laat maar.. Slecht he.

Ik ga (als het droog is) maar eens op fruitjacht!

16. kiddie

kiddie Niet meer actief

Roosvicee deed ik een klein scheutje door een liga, icm thee.

Het is niet (alleen) van de sinaasappel, ik heb meerder soorten geprobeerd. Ik kan er niet goed achter komen.

17. zogelukkig

Als het droog is? Zit hier met een t-shirtje buiten!:)

Avocado is zo ook best saai. Gooi er zelf peper en zout over.
    Je kan er een lekkere pap van maken met banaan. Toen mijn zoontje zijn eerste kiezen kreeg en niet wou kauwen, maakte ik een powerpapje van banaan, avocado, soppige peer en een paar scheppen biobim-pap, dat wou hij wel!

Mango is ook een steenvrucht. Sommige kindjes zijn allergisch voor alle steenvruchten, dus mango, pruim, abrikoos, perzik & nectarine.

Mandarijnen, ja, die moet je pellen, maar niet zo lui:D! Is toch veel lekkerder zo vers dan uit een potje!

Tot 1 jaar vond mijn zoon appel veel te hard, nu kluift hij zo een hele weg, lang leve de klokhuisboor!

Mijn zoontje eet momenteel slecht groente en heeft vandaag al een appel, banaan en bakje druiven op.

Succes ermee!

18. kiddie

kiddie Niet meer actief

Dankje!

19. zogelukkig

Met pap bedoel ik papgranen, dus zonder koemelk. Hij heeft nog nooit pap van melk gehad. Gewoon 2 scheppen papgranen door de natte fruitprut om te binden.;)

Velletjes van mandarijnen vind je wel terug in de luier. Ik heb ze in het begin ontveld...8)

20. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Gaat ze ervan spugen omdat ze het vies vind om houd ze het niet binnen. Als ik vers fruit geef (hij krijgt gewoon al kiwi) gaan er 2 schepjes johannesbroodpitmeel doorheen. Daar word het dikker van en anders krijgt hij er last van en komt het omhoog. Maar hij heeft dan ook last van reflux.

Hier is de combi banaan/perzik favoriet. Perzik vind ie heerlijk maar alleen banaan wil hij niet.
    Ik snap je wel hoor met de velletje van de mandarijn. Ook al is hij 8 maanden sommige kindjes zijn er nog niet aan toe. Mijn zoontje verslikt zich nog in ieder stukje. Hij krijgt het gewoon niet weg hoe goed hij ook zijn best doet.

Deel Deze Pagina