1 jaar;stuk appel eten?

Discussion in 'Voeding' started by anoul26, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    #1 anoul26, Sep 29, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 30, 2009
    Mijn zoontje is 13 maanden en ik probeer hem nu stukjes fruit te laten eten. Nu verslikt hij zich steeds in appel. Ik heb verschillende maten appel gegeven. Ik vind het zelf eng en krijg er ook reacties op. Ben ik te vroeg hiermee of heeft iemand tips hoe dit bij eigen kindje is gegaan?

2. Alita

Alita Niet meer actief

nou hier zijn er pas twee voortandjes aan het doorkomen dus ik wacht er nog mee... ik rasp altijd de appel..
    als het niet gaat gewoon over een tijdje nog eens proberen

3. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Mijn zoon eet stukjes appel vanaf 6/7 maanden. De eerste week verslikte hij zich wel eens maar daarna niet meer.
    Misschien kwestie van gewenning.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

#4 Merijn, Sep 29, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 29, 2009
    Hm is dat niet te hard voor hem? Ik geef mijn zoontje ook stukjes appel, maar ik kook het altijd 1 a 2 minuten zodat het zacht wordt. Anders gebeurt er vrij weinig met die appel als het zijn mond in gaat en komt het er praktisch heel weer uit (zijn mond).

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    ik probeer jamie nu ook heel fruit te geven. maar ik pak zacht fruit: kiwi, banaan, pruimen, aardbei, tword wel een zooitje maar tis het enigste wat hij wil eten, als hij iets hard voelt dan tuft hij eht weer uit

6. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter is 14 maanden, heeft 4 boven en 4 ondertanden (nouja, niet allemaal even ver door) , maar appel gaat nog steeds wat moeizaam. Dus dat geef ik eigenlijk nooit, behalve als ik het even gekookt heb. En soms als ik zelf een appel eet, laat ik haar 'afhappen' maar dat is meer raspen met haar tandjes dan echt stukken eraf bijten.

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoontje eet ook al sinds ruim 2-3 maanden gewoon stukken appel uit zn handje, gaat prima!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kwestie van gewenning denk ik. Mijn zoontje is ook 13 maanden en eet appel in stukjes. Ik merkt wel dat hij er soms geen zin in heeft.. dan wil hij iets zachts... luie donder

Oja, hier 8 tanden en 2 kiezen die aan het doorkomen zijn

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Ik geef mijn zoontje altijd reepjes appel, dan hapt hij het zelf af.

10. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik vind appel DOODENG, een nichtje van mijn moeder is eraan dood gegaan toen ze 2 was. Ik geef appel dus alleen geraspt, geprakt of heel (dat ze het er zelf af schraapt), maar onder geen beding in stukjes!

11. Alita

Alita Niet meer actief

Ligt er ook aan hoeveel tanden ze hebben, hier zijn er nu sinds een maand de ondertandjes langzaam aan het verschijnen...

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik ben ook huiverig voor appel. Toen Benthe een maand of 10 was verslikte ze zich een keer in een stukje, ze liep al blauw aan maar gelukkig floepte het stukje er op een gegeven moment uit. :$

Ik ben me toen lam geschrokken en wacht dus nog wel even met appel..
    Ze heeft nu 4 onder en boven tanden.

13. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier ook nog geen stukjes appel omdat ik ze te hard vind. Wel stukjes aardbei, kiwi, peer, meloen, perzik, nectarine en banaan.
    Ik heb de appel ook wel eens gekookt, maar dat viel niet in de smaak.

14. patricia34

patricia34 Bekend lid

Nov 19, 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    ons meisje is 14 maanden en is vorige week bijna gestikt in een stukje appel....heb er nog nachtmerries van, ze draaide haar oogjes al weg en het stukje kwam er maar niet uit. Heb toen mn vinger in haar keeltje gestoken en het eruit kunnen lepelen, geef het de eerste tijd NOOIT meer

15. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Nou, ik vroeg me al af of ik met stukjes appel kon gaan beginnen, maar natdat ik dit gelezen heb, wacht ik er nog maar even mee en blijf het voorlopig nog maar even raspen.

16. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Mijn dochtertje van 17 maanden krijgt van mij ook absoluut geen appel, doodeng. Of het moet idd geraspt zijn maar geen stukjes.

17. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    heel geven is de makkelijkste optie, dan kunnen ze geen grote stukken binnenkrijgen, want dat krijgen ze niet van de ronde appel afgehapt. Maar hier ging het vrij snel ook wel goed met stukken eerlijk gezegd. Gewoon goed in de gaten houden wat je kindje ermee doet.

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij gaven Malou en Ruben appel sinds we begonnen zijn met de bijvoeding, dus dat was met ong 6.5 maand. In het begin gaven we ze gewoon een halve afgeschilde appel in de handjes waar ze dan op sabbelden en soms dat we het in kleine stukjes sneden en we het zo gaven. Toen de tandjes doorkwamen gaven we een hele appel (soms met en soms zonder schil) waar ze dan vanaf gingen schrapen, en af en toe in kleine stukjes waar ze dan zelf nog op gingen kauwen. Nooit problemen gehad ermee verder en ben ook totaal niet bang dat ze erin gaan stikken ofzo.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier net zo heel soms verslikt hij zich nog wel maar hij red zich er goed uit

20. momentje

momentje Bekend lid

Feb 5, 2008
    587
    0
    0
    België
    toen mijn zoon 11 maand was verslikte hij zich er ook in en kreeg hij het ook enkel geraspt. Nu geeft ik het sinds een maand af en toe. Partjes waar hij dan zelf een stuk afbijt.
    Hij heeft wel al zijn tanden al en 4 kiezen, dus kan het goed kauwen. Maar ik hou het nog steeds heel erg in de gaten hoor, het gebeurt nog dat er wat blijft steken.

Share This Page