Verschil vitamine D olie en aquosum?

Discussion in 'Voeding' started by Inez01, Sep 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ik zag dat er 2 varianten van de vit. D bestaan. Momenteel geef ik de aquosum, maar behalve dat ik kan bedenken dat degene op olie door de olie het verschil maakt met de ander, komt er verder niets in me op.

Iemand enig idee?

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

De variant met olie werkt ook laxerend en smaakt minder lekker dan de Aquosum waarbij ook een anijssmaakje zit

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Thanks, laxerend is hier niet nodig, de aquosum dus.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    #4 Hanneke, Sep 29, 2009
    Last edited: Sep 29, 2009
    Ik dacht dat er in die met olie minder andere stoffen toegevoegd zitten.

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Klopt.
    Hier werken de oliedruppels overigens niet laxerend hoor!

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heb je een bron? Want ik kan het nergens terugvinden. Volgens mijn potje aquosum (wat betekent dat het op waterbasis is ipv met olie) bevat het alleen D3.

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Als je die op waterbasis gebruikt, wordt het teveel dat je geeft afgebroken door het lichaam (simpelweg; uitgeplast). Een teveel aan de olie variant wordt opgeslagen in het lichaam...

Dit is mij verteld. Ik vraag me af waarom die olie variant er dan is?

8. zogelukkig

Mijn overweging om destijds de olie te kopen ipv de Aquasom was dat er aan de laatste dus anijsaroma is toegevoegd. Dat staat ook op de bijsluiter (Davitamon).

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ah oke, dat zal wel ja gezien de geur ;) Maar is dat zo slecht dan? :(

10. zogelukkig

Nu haal je twee dingen door elkaar. De vitamine D is een in vet oplosbare vitamine. Vitamine C is bijv. een in water oplosbare vitamine en een teveel daarvan pies je weer uit. Overigens hoef je niet bang te zijn dat je baby teveel vit. D binnenkrijgt, want de veilige bovengrens ligt bij 50 mcg, dat halen ze never nooit niet, dat staat gelijk aan 625 gram vette vis!
    Of de drager nu een plantaardige olie is of water, dat maakt niet uit!

11. zogelukkig

Euh, dat weet ik niet. Ik eet zelf geen kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen en geef het mijn kleintje liever ook niet als dat niet nodig is!;)

12. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Ik haal niets door elkaar, dit is mij explesiet verteld bij het kopen van vitamine D. Zal eens googlen of ik er wat over kan vinden;)

13. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Kan ff niets duidelijks vinden. Overigens geloof ik je wel hoor, maar ik kocht dus al jaren de water variant vanwege het vertelde..

Sinds kort kies ik voor de tabletjes, dus ben ik helemaal van dat gezeur af;)

14. zogelukkig

#14 zogelukkig, Sep 30, 2009
    Last edited by a moderator: Sep 30, 2009
    Hier een stukje tekst van de site van het vitaminebureau:

"Er zijn dertien vitamines: vier vetoplosbare vitamines en negen wateroplosbare vitamines.
    De vetoplosbare vitamines zijn vitamine A, vitamine D, vitamine E en vitamine K. De vetoplosbare vitamines zitten voornamelijk in het vet van voedingsmiddelen en kunnen in de weefsels van het lichaam worden opgeslagen.
    De wateroplosbare vitamines zijn vitamine B1, B2, B3, B5, B6, B8, B11 (foliumzuur) en B12 en vitamine C. Deze vitamines zitten juist in het vocht dat in voedingsmiddelen zit. Het lichaam kan deze wateroplosbare vitamines (met uitzondering van vitamine B12) niet goed opslaan; een teveel verlaat het lichaam via de urine.
    "

Dus of de drager nou vet of water is, vitamine D IS en BLIJFT een vetoplosbare vitamine, snappie?;)

15. Vash

Vash Bekend lid

Nov 24, 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    De olie variant is niet zo geschikt als je kind last van krampjes heeft heb ik begrepen.

16. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    Ik geef altijd de olie, omdat daar minder hulpstoffen in zitten.

17. Remmar

Remmar VIP lid

Mar 25, 2008
    5,181
    0
    0
    Overijssel
    Ik geef de aquo. omdat dochterlief de olievariant gewoon uit tufte... ;) Was dus een ramp om haar deze te geven...
    Gelukkig gaat de aquo. wel goed...

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Die watergedragen variant zit gewoon zoetstof in en andere zooi.
    Ik geef geen vitamine D maar ik zou in elk geval nooit die waterzooi aan mijn kindje geven. Veel te veel troep/toevoegingen.

19. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik was ook benieuwd wat het verschil was. Hier geef ik nog steeds aquosom. Maar bedankt voor jullie uitleg.

Share This Page