Van 2 naar 1 slaapje / zwemvleugeltjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linnel, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnel

Linnel Actief lid

12 mrt 2014
    365
    174
    43
    NULL
    NULL
    Hoi,

Eigenlijk heb ik twee vragen:

1. wanneer en hoe ging jullie kindje van 2 naar 1 slaapje? Mijn dochter wordt volgende week 1 en slaapt tot nu toe eigenlijk gewoon nog haar 2 slaapjes. Door omstandigheden heeft ze gisteren alleen van 13.00-15.30 geslapen en dat ging eigenlijk prima. Hoe weet ik dat dat voor haar voldoende is of te weinig?

2. over een paar weken gaan we op vakantie. We hebben zo'n zwemband met zitje, maar ik vroeg mij af of er op deze leeftijd ook al zwemvleugeltjes worden gebruikt? Mijn dochter houdt nogal van druk doen en met de vleugeltjes heeft ze wat meer vrijheid.. Of is dat te vroeg?

2. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    1. Hier gingen beide kids pas rond 16 maanden naar 1 slaapje.

2. Rond hun eerste verjaardag kunnen ze best al kleine vleugels om hoor. Hier vielen de kids met zo'n zwembandjes gewoon voorover. Was geen succes meer tegen die tijd.

3. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    1. De oudste ging pas rond 16maanden over op 1 slaapje. Terwijl de jongste al met 11 maanden op 1 slaapje zat. Kijk naar je kindje wat die aan geeft als die sochtends nog niet moe is dan zou ik over gaan op 1 slaapje, heb je weer wat meer vrijheid.

2. Hier hadden ze beide voor het jaar denk met 10 maanden al vleugetjes om konden ze toch wat meer zelf bewegen.

4. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Alle vleugeltjes zijn voor mijn zoontje te breed, ik heb via een tip van hier beco zwemvleugels maat 00 (tot 15 kilogram) besteld en die zitten top!! Meeste zijn namelijk vanaf 15 kilo.

Mijn zoontje slaapt nog 2 keer dus daar kan ik je niet mee helpen ;)

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier slaapt mijn zoontje sinds hij 11 maanden is nog maar 1 keer.
    Of 's morgens slapen was een drama, waardoor hij vaak pas na de lunch naar bed ging. Of hij ging 's morgens prima slapen, maar wilde 's middags dan niet meer naar bed, met als gevolg dat hij heel chagerijnig was, omdat het natuurlijk veel te lang was, van 13.00 tot naar bed gaan 's avonds.
    Maar als je kindje overdag nog zonder problemen 2x slaapt zou ik het gewoon zo houden, rust is er belangrijk voor onze drukke dreumesen.
    Op dagen dat het dan voor jullie beter uitkomt vanwege bv. een verjaardag, laat je haar 1x slapen. Zo hebben wij het hier ook een paar weken gedaan toen hij een beetje tussen wal en schip in zat.

6. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Mijn zoontje is net 15 maanden, en hij is aan het overgaan naar 1 slaapje nu.. de ene dag slaapt hij 1x, de andere 2x.. het hangt af van hoe laat hij wakker is, hoe hij zich voelt (komen nu kiesjes door bvb) en wat we die dag allemaal gedaan hebben..
    Ik kijk naar hem..
    Vandaag ging ik bvb uit van 1 slaapje omdat hij vrij laat wakker was.. maar hij zat al heel vroeg te knikkebollen, maar in bed gelegd en hij sliep zo 1,5 uur.. en toen dacht ik dat hij t misschien zou volhouden met alleen dat slaapje, alleen dat ging m ook niet worden.. hij ligt nu voor de 2e keer te slapen..

Wat betreft de bandjes.. je moet goed kijken naar de gewichtsklasse enz.. je hebt ze namelijk wel al voor kleine dreumesjes (bol.com etc) dus denk dat t wel kan.. hangt alleen ook weer af van je kindje denk k..

Deel Deze Pagina