Ook yoghurt bied ik aan en wil ze niet. Als ik haar een lepel zou geven dan speelt ze met de lepel en wil ze wel eten. Maar ik heb haar maanden aan een stuk moeten afleiden met speelgoed om haar te laten eten. Daar ben ik nu vanaf en wil ik niet meer terug mee beginnen. Zelf eten wil ze wel maar kan ze nog niet. Dus ja... dan ligt alles op de grond, hangt ze helemaal vol en niks in haar buik Een open beker ook al geprobeerd... hooguit een paar slokjes.
melk uit een papfles. Maar ook al brikjes groeimelk met een rietje geprobeerd. Een tuitbeker of open beker ook al allemaal geprobreerd... een paar slokjes max... maakt niet uit welke beker of wat er in zit.
Net als de reacties hierboven vind ik je titel niet zo lekker gekozen, maar daar heb je al genoeg reacties op gehad. Ik denk ook dat ze jouw stress voelt en daardoor weigert. Op het kdv eet ze immers wel (wat). Probeer dus, hoe moeilijk ook rustiger te worden in de buurt van je dochter als het om eten en drinken gaat. Dat ze in de middag warm krijgt is natuurlijk prima, maar voor de rest mis ik het brood. Geef je dat wel eens? Nu krijgt ze nog tweemaal op de dag een fles, terwijl gezien haar leeftijd ze dat al niet meer hoeft. Probeer eens een fles te vervangen voor brood met een beetje drinken in een.rietjesbeker, wat doet ze dan? Misschien is ze de fles/pap gewoon zat, heeft mijn dochter ook gehad (is nu net 1 jaar en krijgt ook geen flessen meer, alleen een beker melk bij ontbijt en avondeten). En toen de fles verviel ging ze ineens ook meer overdag drinken, waardoor ze het vocht die verviel met haar fles meer dan.goed maakte overdag. Gewoon uitproberen wat voor haar en jou werkt, maar probeer wel.rustig te blijven zodat je dochter hier niet op reageert. Succes!
Dat is een heel normale evolutie op deze leeftijd. Laat haar gewoon zelf proberen? Geef een stukje meloen in haar handen, dan kan ze zelf oefenen. En alles wat ze ervan binnenkrijgt, is meteen extra vocht. Maar ik begrijp niet zo goed waarom je zo panisch bent over niet eten? Ze eet toch goed bij de opvang? Misschien is ze 's avonds wel te moe om nog deftig te eten?
Denk dat ts uit emotionele frustratie zich even een beetje hard uitdrukt (hoop ik) Maar mijn ventje wil vanaf 10 maanden geen melk meer. Ook geen fles en geen speen. Wij hebben toen gewone melk, optimel, uit beker, uit tuitbeker geprobeerd maar ik krijg het niet naar binnen. Hij drinkt alleen water, verdunde sap en biologische diksap nu. Om toch aan zijn zuivel/eiwitten te komen krijgt hij overdag een extra yoghurtje of kwarkje en bij zijn boterham een plakje ham of kaas erbij. Gister bij de kinderarts geweest en die zei dat dit prima was. Vanaf 1 jaar hoeven ze geen fles meer in principe. En de richtlijn dat ze 300cc melk moeten is maar een richtlijn. Daar hoef je niet met man en macht aan te zitten. Verder zit er dus vocht in fruit en de yoghurtjes etc. Maar hier wel een zuipertje hoor. Heb verder alle reacties niet gelezen maar hier zou ik er niet teveel aandacht aan besteden. Je probeert wat dingen uit, werkt het niet, dan niet.
Wauw ik las de titel en dacht huh? Suïcidaal een baby ? Ik begon gelijk te twijfelen of ik de betekenis wel kon... Maar een oprechte vraag ; hoe gaat het met jou ? Ik denk dat jou kindje heel veel van jou oppikt namelijk. Je komt niet echt stabiel over namelijk. Veder geen strijd van maken. En inderdaad eventueel naar de arts. Zorg dat hij je serieus neemt.
Hier ook een slechte drinker, dronk al bijna geen melk meer met 10 maanden. Wist echt niet wat ik ermee moest. Eten ging wel goed, fruit ook en dat is ook vocht. Uiteindelijk is het goed gekomen hoor, al drinkt hij nog steeds erg weinig. Soms maar 50 cc op een dag. Wel beginnen we de dag met pap, hup: meteen 210 cc melk naar binnen. Hebben we dat maar gehad .
Dl neemt meestal ook maar een paar slokjes, prima. Ik bied dus elk uur wat aan. Op een gegeven moment ontwikkelen ze ook voorkeuren (hier voor sinasappelsap en thee) en dat gaat wel helemaal op, zeker als ik vraag of ik het al kan opruimen. Je moet gewoon zorgen dat ze gedurende de dag wat vocht binnenkrijgt. Als ze te weinig drinkt gaan de plasluiers vreselijk stinken heb ik vorige week ontdekt, met die hitte). -ik begin ook met pap , plus glas sinasappelsap -tussendoor fruithapje -'s middags beker soep bij het brood -later in de middag nog limonade of thee -water bij avondeten -water na tandenpoetsen En elke keer als we de deur uitgaan of voor ze gaat slapen etc dus paar slokjes water.
Wat zijn de gevolgen van het slechte drinken nu? Heb je bv het idee dat ze begint uit te drogen, dat ze slap wordt, moe, niet meer goed plast? Ik lees namelijk alleen dat ze niet goed drinkt nu, maar niet dat je merkt dat ze te wéinig drinkt. Ze eet dus wel fruit? Daar zit ook veel vocht in. En verder drinkt ze af en toe wat slokjes water? Tja, het kan heel goed dat ze toch last heeft van die waterpokken nog, mijn dochters hadden ook waterpokken in hun mond en dronken daardoor ook lastiger. Heb je bv al een waterijsje geprobeerd? Dat kan de mogelijke pijn verzachten, is lekker, en ze krijgt meteen vocht binnen. Kan je ook heel goed zelf maken met wat roosvicee ofzo, zodat het niet meteen tjokvol suiker zit. Verder bv eens een stuk watermeloen geven? Komkommer? Ook bomvol vocht
Seriously? Ik zou echt wel wat anders geven, vocht is belangrijk. Jij bent verantwoordelijk als ze nog zo klein is om ervoor te zorgen dat ze voldoende krijgt. Daar heeft ze zelf nog geen besef van hoor. Ik zou in ieder geval niks opdringen want dan werk je een moeilijke drinker/eter in de hand. Probeer iets leuks te maken van het eten en drinken!
Denk dat je al genoeg commentaar en tips hebt gehad. Maar pas hier mee op want dit deden mijn ouders (wel eens waar op een latere leeftijd) ook bij mij. In mijn geval ging het om thee, mijn ouders vonden dat ik thee moest drinken ik vind dit zo goor dat ik er voor koos om dan maar niet te drinken. s morgens kreeg ik een beker melk 10 uur thee (wat ik dus niet dronk) lunch weer een beker melk 16 uur thee (wat ik dus niet dronk) rond 20 uur was het koffie tijd ( wat ik dus ook niet dronk) En iets anders kreeg ik dus gewoon niet. Resultaat is dus dat ik geleerd heb mijn dorst gevoel volledig te kunnen negeren. Nu ben ik volwassen en kwam ik om 16 uur 's middags dat ik nog niets gedronken had. Nu ik kinderen heb gaat het beter omdat ik die op vaste tijden wat aan bied (ondanks dat vergeet ik vaak zelf ook wat te drinken)
Wow, ik zit hier met open mond. Suïcidaal, ze wil dood? Hoe verzin je het, dat vind ik echt een hele rare gedachte. Snap echt niet hoe je dat kan bedenken. En verder waarom melk geven, later haar lekker wat anders drinken.
Nee, ze lijkt wel gewoon te leven op lucht. Ze slaapt de nacht door zonder eten of drinken en is de volgende ochtend zelfs niet hongerig of dorstig. Dat is waar ik gewoon helemaal gek van word. Hoe kan dat nu? Ze is een heerlijk vrolijk en lief kind.. Ik vind het echt vreselijk van mezelf dat ik zo'n kutmens ben.. Ik heb echt een FANTASTISCH kind, maar een meisje dat blijkbaar geen drinken nodig heeft. Want ze blijft gewoon lekker verder spelen, slapen, ... Ze huilt met tranen en plast redelijk goed, denk ik. Komkommer of watermeloen ook geprobeerd. Een paar hapjes gaat er wel in maar geen grote hoeveelheden. Ze had inderdaad waterpokken in haar mond, maar op het kdv is het allemaal geen probleem. Dus ik weet niet of het gewoon uitdagen is of dat ze er last van heeft.
Zuivel producten zijn juist producten die niet 'lekker' zijn als een kindje ziekig is. Stop met melk of zuivel geven. Toen mijn zoontje erg ziek was (ernstig uitgedroogd) mocht ik tot 2 weken na zijn opnamen geen zuivelproducten geven. Daarna durfde hij weinig te drinken en te eten. Want drinken/eten was overgeven. Het heeft tijd nodig. (Waarschijnlijk is het waterpokken en pijn) dat ze daarom niet drinkt? Misschien dat zuivel 'pijnlijker' was? Geef water eventueel diksap. En gewoon steeds blijven aanbieden
Ik denk dat jij eerst moet veranderen en relax moet worden en dat je kindje dan vanzelf beter gaat eten en drinken... Serieus ik schrik niet snel van wat ik hier op het forum lees maar dit
Ik ben echt diep beschaamd en wil het liefst van al mijn topic verwijderen... ik hou zielsveel van mijn kindje en de frustratie vloeit gewoon voort uit onmacht en onzekerheid... ik weet gewoon niet meer wat juist is... Test mijn kindje grenzen af en moet ik strenger met haar zijn, wil ze door de waterpokken niet drinken, moet ik gewoon melk proberen weg te laten en dat ze dan vanzelf meer water of wat anders zal drinken, moet ik niet zo streng zijn, haar gewoon 'afleiden' met een lepel of een stuk banaan en ondertussen zelf lepelen.. ik weet het gewoon allemaal niet meer. ik lees hier veel op het forum uit onzekerheid. Ik wil het gewoon allemaal juist doen en voel me gewoon zo'n gefaalde moeder. Ik zit met tranen in de ogen te lezen dat ik een vreselijk mens ben.. dat doet pijn. echt.. maar ik heb het wel verdiend.
Jouw nieuwe devies zou moeten zijn: «Die andere moeders doen ook maar wat» Echt. Laat het gaan. Moeder zijn betekent uitproberen, zoeken naar oplossingen en aanvaarden dat je niet overal controle over hebt. En dat alle kinderen anders zijn. Zolang je kindje groeit en gelukkig is, is er meestal niks aan de hand. Wees niet te streng voor haar. En vooral: wees niet te streng voor jezelf.
Het lijkt er een beetje op dat je een keer allerlei regels hebt bedacht (ze moet dit-en-dit drinken, om zo-en-zo laat en zo-en-zo veel). Je kunt je eigen regels ook veranderen he, als ze niet meer voldoen. Snap je wat ik bedoel? Beetje tweaken, aanpassen aan de omstandigheden. Misschien werkt dat wel bevrijdend en hoef je niet meer zo strak vast te houden aan de regels. (misschien vergis ik me hoor, maar zo komt het op mij een beetje over.)